štvrtok 11. novembra 2010

Veľký test noviniek

Dnes som mal voľný deň, a tak som zašiel s jednou kamoškou omrknúť H&M v Poluse. A nakoľko tam na novootvorenú predajňu skoro nič nebolo, ostalo nám kopu času otestovať aktuálne (a aj trošku staršie, ktoré som si chcel zopakovať) novinky z parfumového sveta. Blíži sa obdobie Vianoc, čo je výdatná žatva pre parfumérie, a tak dúfam, že Vás nasledujúci článok možno inšpiruje. :) A úplne najšťastnejší by som bol, ak by ste svoj názor k recenzovaným vôňam, ak s nimi máte skúsenosť, napísali do diskusie aj vy sami! :) Páni snáď odpustia, že zostali trochu skrátka, ale predsa len môj blog čítajú v drvivej väčšine dievčatá. ;)

Tentokrát padli za obeť:
Bvlgari Man
Dolce & Gabbana The One Gentleman
Versace Vanitas
Calvin Klein Beauty
Paco Rabanne Lady Million
Chloé Love
Thierry Mugler Womanity


Bvlgari  Man
Hneď na úvod musím povedať, že jedna z najhorúcejších noviniek zo sveta pánskych parfumov ma sklamala. Bvlgari Man je pomerne generická pánska vôňa vhodná najmä ako vianočný darček "pre tatka, ktorý celý deň sedí v kancelárii alebo pobehuje po obchodných schôdzkach". Kampaň s Cliveom Owenom a flakón ju podľa mňa dokonale vystihuje - jednoduchá, nekonfliktná, čistá. A nudná. Zloženie sľubuje lekno, santalové a kašmírové drevo či dokonca biely med. Haha, milé Bvlgari... Na lekno zabudnite, na nejaké špecifické drevo podľa mňa takisto. Vôňa sa otvára úplne typickým sviežim pánskym bergamotom, ktorý čochvíľa upadá do zabudnutia a nasleduje takisto pomerne krátky, ale vydarený závan fialkového listu. Potom nastúpi ešte typickejšia kompozícia sľubovaných tónov dreva. A čo nasleduje potom? Už nič. K základu sa pri tejto vôni nemôžete dopracovať, lebo je takmer nezachytiteľný. A tak musíte zabudnúť aj na biely med či benzoin (živica), pretože med a benzoin neprešli okolo tejto vôňe ani na kilometer. Základ tvoria ešte stále doznievajúce drevo zastabilizované pižmom. Výdrž je veľmi chabá, ale to nie je u Bvlgari nič nové. Ale čo ma asi najviac nas*alo, je spôsob, akým Bvlgari vône striekajú z flakónu. Robili to všetky Omnie a teraz už aj pánske vôňe - stlačíte pumpičku a namiesto parfumovej "hmly" ste vystavený útoku ako keby ste vystrekli vodu z injekčnej striekačky. To čo je do pekla?! Táto vôňa je ako stvorená k bielej pánskej košeli a viem si predstaviť, že každý chlap by bol dosť naštvaný, keby sa mu po aplikácii vône objavil na košeli mokrý fľak (ktorý síce zmizne a nezanechá stopu, ale to by ste vášmu otcovi v tej chvíli určite nevysvetlili...).

Dolce & Gabbana  The One Gentleman
Ak ma Bvlgari Man sklamala, tak z The One Gentleman som bol doslova znechutený. Nie, nie je to tak, že sa vyžívam v negatívnych recenziách. To určite nie! Ale ak nie je čo pochváliť, nebudem robiť zbytočné nádeje... Línia The One pokračuje v tom, čo začala ešte prvá dámska The One pred pár rokmi, teda v plytkej, divnej a pomerne bolehlavovej línii. D&G by mali s touto líniou čo najskôr skoncovať, lebo z nej očividne nevzíde nič dobré. The One Gentleman sľubuje korenie a korenia sa skutočne dočkáte. A to spôsobom, ktorý nemusí byť každému ľúbivý. Mne teda určite nie... Privoniate a váš nos dostane poriadnu ranu čierneho korenia. To vážne chce niekto takto voňať? Korenené vôňe môžu byť krásne a pekelne zvodné, ale ak by malo na mňa vyblafnúť čierne korenie, ktoré čochvíľa docela (prepáčte ten čechizmus, ale výstižnejšie slovo ma nenapadlo) výdatne podporí levanduľa a dorazí to cardamóm, tak utekám kadeľahšie. V základe potom síce ucítite pačuli, ale korenie stále pretrváva. V zložení uvedenú vanilku som nikde nezacítil. No, už sa mi o tejto vôni ani nechce ďalej písať. Rýchlo preč.

Versace  Vanitas
Na túto vôňu som dychtivo čakal odvtedy, čo sa reklama na ňu nečakane objavila v módnych časopisoch. Versace ju prezentuje ako prvú luxusnú vôňu vo svojom portfóliu (čomu prispôsobil aj jej cenu), a tak som bol skutočne v blaženom očakávaní. Nie nadarmo sa vraví, že človek sa nemá tešiť popredu, lebo potom zostane sklamaný. V prípade Vanitas to platí viac ako dvojnásobne. Jedno veľké nič. To je to jediné, čo vo mne Vanitas zanechala. Ukážkový príklad toho, že kampaň aj flakón sa síce môžu tváriť luxusne, ale keď je o ničom obsah, tak celá vôňa letí do hája. Hlavu mala tvoriť limetka. To je vtip? No nech mi nos odpadne, ale po limetke ani chýru, ani slychu. Ani po žiadnom inom citrusovom ovocí. Vanitas okamžite prejde do svojho stredu, ktorý má podľa zloženia tvoriť frézia a tiare. A tých sa skutočne dočkáte, teda minimálne tej frézie. Avšak frézie bez štipky osobnosti, nápadu či luxusu, jednoducho obyčajný sladkastý kvetinový závan, ktorý nájdete aj v lacných vôňach z drogérie. Možno že tie kvetiny po čase uvoľnili cestu v zložení uvádzanom cédru a tonke, ale nemastný-neslaný kvetinový závan Vanitas už dávno pochoval. Z tohto má byť hit Vianoc 2010? Tak to by som sa teda nasmial. Avšak bohužiaľ, viem si predstaviť, že ženy príliš omámi lesklá predvianočná kampaň a mnohé z nich si Vanitas nájdu pod vianočným stromčekom. Dámy, za tú nehoráznu cenu nestojí, verte mi.

Calvin Klein  Beauty
Kampaň na túto vôňu neovládla len módne magazíny, ale objavuje sa dokonca aj v televízii, a tak som si povedal, že dám Kleinovi šancu, hoci jeho vône stoja podľa mňa tak za dve veci. Beauty ma preto prekvapila, hoci je to úplný protipól vôní, ktoré sa mi na dievčatách páčia. Nemám rád vône, ktoré sa už podľa kampane tvária ako esencia čistoty, nežnosti a minimalizmu, lebo to väčšinou skončí tak, že samotná vôňa je tak opatrná a nekonfliktná, že mám chuť jej dať zopár faciek, aby sa prebudila. Beauty je kvetinovka. Ale nie kvetinovka v štýle "letmý závan exotiky". Je to poctivá, hoci komerčne zjemnená, kvetinovka z bielych kvetov, tentokrát najmä z jazmínu. A tu môže nastať problém. Veľkú väčšinu mladých dievčat pre ten jazmín určite neosloví, ale biele kvetinovky sa tak či tak páčia len úzkej skupine žien. Jazmín je tu sladký a ťaživý a čo je zaujímavé, ucítite nakoniec aj v zložení uvádzané santalové drevo. S aplikáciou prosím opatrne, inak okolo vás vznikne dusivý opar, ktorý chlapci priam nenávidia.

Paco Rabanne  Lady Million
Nechápem symboliku kampane k tejto vôni, pretože podľa mňa s tým ako táto vôňa vonia, kampaň absolútne nekorešponduje. Modelka by mohla zostať, ale namiesto divného výrazu by som si vedel predstaviť rozžiarený úsmev a vo vzduchu poletujúci zlatý prášok, to celé podfarbené hrejivým svetlom. Hlavu vôňe tvorí pre jednu pekná, pre druhú prisladká zmes ovocia. Ale nie čerstvého, skôr by som to nazval ovocným kompótom. Vcelku vydarený kompromis  medzi ovocnou sviežosťou a sladkosťou. Nasleduje kvetinová časť reprezentovaná najmä jazmínom, tentokrát však oveľa jemnejším než pri predchádzajúcej vôni a mihne sa tam aj gardénia. Záver vône patrí pomerne ľahkému pižmu. Ale záveru sa dočkáte dosť rýchlo, výdrž je totiž chabá. V zložení uvádzaný med a pačuli sa nekoná. Dokonca upodozrievam značku z toho, že med uviedla v zložení zámerne, lebo sa jej tak nejak hodil k celkovému dojmu.

Chloé  Love
 Ani k tejto vôni mi príliš nesedí kampaň. Hoci oblečenie modelky sa k vôni vcelku hodí, na nočné mesto by som to rozhodne nevidel. Oveľa viac by mi sadlo dievča v saténovom pyžame (nie negližé, proste v pyžame) zobúdzajúce sa v objemných perinách u starej mamy na vidieku (hoci vôňa vonia určite mestsky). Značka Chloé sa asi rozhodla, že jej vône budú zo zásady čokoľvek, len nie citrusovo alebo kvetinovo svieže. Nebola taká ani jedna z variácií prvej rovnomennej vône a Love z mydlovo-púdrovo-sladko kvetinovej cesty ani trošku neschádza. A, úprimne povedané, tentokrát mi to vadí. Komerčne vábivé ovocné kvetinovky sú síce čoraz väčšie peklo, ale vône v štýle "voniam ako babičkin bielizník" sú už tiež poriadne klišé. V Love sa to miesi všetko do jedného - hyacint, kosatec, orgován či vistéria sa miešajú s púdrom a klasickým bielym mydlom a v konečnom dôsledku vytvárajú podľa môjho názoru tak trochu zatuchnutý smrádoček. Ale je mi jasné, že niektorým ženám bude Love pripadať krásna. Budiš, mne ale rozhodne nesadla.

Thierry Mugler  Womanity
 To najlepšie nakoniec? Nuž, pre mňa určite. Hm, teraz si viem veľmi živo predstaviť výraz tváre väčšiny z vás, ktorým automaticky prebleslo hlavou, že som sa asi zbláznil, lebo Mugler dokáže vytvoriť len divné smrady. Ja vás chápem, Muglerove vône jednoducho nie sú pre každého. Hodnotiť flakón či kampaň nemá pri vôňach od Muglera žiadny zmysel, lebo sú vždy diametrálne odlišné od konkurencie. Priznám sa však, že ženskosť (Womanity) si v pojatí flakónu ani samotnej vône nepredstavujem. Hlavne flakón vzbudil vlnu kontroverzie, lebo sa väčšine ľudí zdá jednoducho hnusný. Mne tak trochu tiež. Vôňu tvoria len dve zložky: figy a kaviár. A obe zložky je jasne cítiť, spočiatku sa mi dokonca zdalo, ako keby som testoval dve samostatné vône. Kaviár je reprezentovaný takým zvláštnym slaným závanom, figy zase sladkou až cukrovou ovocnou vôňou. Po čase sa obe zložky spoja a vzájomne sa dopĺňajú. Výsledok je jednoducho Muglerovský, a teda divný, uletený, pre väčšinu ľudí neznesiteľný. Mne sa však Womanity veľmi páči. Prečo? Pretože má osobnosť a ak sa ňou navoniate, 100% vyniknete. Na podobné vône musí asi žena dozrieť, ale poznám veľa mladých dievčat, ktorým Muglerovský štýl nesmierne vyhovuje.


Toľko pre tentokrát. Skutočne budem nesmierne rád, ak v diskusii vyjadríte svoje vlastné názory!!! :)

2 komentáre :

  1. Bvlgari Man si vystihol parádne, taktiež Versace Vanitas- nuda na ntú. Babkine smradivé skrine=Love Chloe a vrchol hnusu.
    s D&G si dovolím nesúhlasiť, podľa mňa sa im podarila, po dlhšej dobe opäť neotrepaná pánska vôna a vanilku som v nej cítila:)
    S ostatnými som nemala ešte tú česť.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Suhlasim s Thierry Mugler-Womanity-je uzasna a mne pravdu povediac vyhovuje,ze sa zenam nepaci,aspon nebude na kazdej druhej :D

    OdpovedaťOdstrániť