utorok 23. novembra 2010

Keď to milovníci módy preháňajú...

Dnes!!! Áno, dnes nastal ten deň, keď bola v Európe slááávnostne do predaja uvedená "Lanvin" kolekcia pre H&M. Očividne mali tento dátum vo svojom diári hrubou červenou fixkou minimálne trikrát podčiarknutý všetci fashionisti a "fashionosti" sveta. Ako to vyzeralo v našich pobočkách H&M, to neviem, ale odhadujem, že približne rovnako ako v Prahe Na Příkopě, odkiaľ mám sprostredkované informácie od mojej dobrej priateľky.

Stručne v bodoch:
- hodinu pred otvorením stál pred pobočkou dlhokánsky rad potenciálnych zákazníčok (chlapov len zopár)
- prišla slečna hosteska a začala rozdávať náramky na postupný vstup (!!!) do predajne (priateľka dostala na 12.05h)
- v obchode sa nedalo ani pohnúť, všade samí bordel, ľudia si doslova kradli oblečenie pred nosom
- do hodiny bola vypredaná veľkosť XS, z veľkosti S zostali posledné kúsky tých najmenej atraktívnych modelov
- ak ste raz vošli do kabínky, nemali ste na výber a museli ste v nej zostať, ak by ste totiž vyšli von, už vás znovu do nej nepustia... dodatočné nosenie nových kusov oblečenia bolo zakázané, povolená bola iba výmena veľkosti rovnakého modelu
- pri pokladniach samozrejme "fronta" a všetci boli nervózni
- už po prvom dni je vraj jasné, z čoho budú "ležiaky" kolekcie, a to konkrétne: všetky rúže, takmer celý sortiment bižutérie a obuvi, na odbyt moc nešli ani modeli šiat a kabátov a pánska kolekcia zostala nedotknutá takmer celá (no to sa ani nečudujem...)

To, že mi kolekcia Lanvin for H&M pripadá celá hnusná, to je môj subjektívny dojem, ktorým vás nejdem zaťažovať. Navyše ak by som stretol v meste niekoho, kto by mal oblečené kúsky z tej kolekcie (čo bude čoskoro určite veľmi častý jav), tak rozhodne nebudem pohoršený a ani moje estetické bunky nedostanú maniodepresiu. Zato moje racionálne bunky páchajú samovraždu keď si pomyslia, čo za blázinec musel v obchodoch H&M dnes vládnuť... A kvôli čomu pre boha? Považujem sa za človeka, ktorý má rád pekné veci a rád do nich aj investuje, ale stepovať od rána pred obchodom, aby som mal už v prvý deň nejakú handru Made in Bangladéš, ktorá má našitú značku Lanvin, ale okolo francúzskych dielní Lanvinu neprešla ani na 100 kilometrov, to vážne nie...

Slováci, toto z vás štýlové ikony neurobí! ;)

22 komentárov :

  1. stotoznujem sa s nazorom..stado hlupych oveciek

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mne sa tá kolekcia páči, ale takýto sadomasochisticko psychopatický spôsob nákupu mi teda nesedí. A som sklamaná, že to takto vymysleli, aj keď asi nebolo iného východiska. :(

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Made in Bangladéš s našitou značkou Lanvin = fakt skvelé! Na celú vec mám iba dve frázy : Davová psychóza a Konzumná spoločnosť. Aspoň vieme, že ekonomická kríza spred dvoch rokov je už zažehnaná. V podstate sú tie "madžganice" po celom svete dobrou správou :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. super clanok, okamzite sa mi vybavili ovecky pred ocami..:D ja tu HM ani nemam a ani mi nechyba ak mam pravdu povedat...:D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mňa najskôr správa o spolupráci Lanvin a H&M potešila; povedal som si: to by mohlo byť pekné, jednoduché a nadčasové. No a keď som potom videl tú neforemnú hrôzu čo z toho vzišla, skoro som sa povracal...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. No takze ja som tam bola a mozno sa dockate aj NEJAKEHO POSTU.. ale toto mi trochu zobralo chut do pisania.

    Napisem to takto. LANVIN JE MOJA NAJOBLUBENEJSIA ZNACKA A NIE SOM DRBNUTA, KED MAM MOZNOST KUPIT SI NEJAKY KUSOK ZA DESATINNU SUMU TAKUTO PRILEZITOST NEVYUZIT.

    V BA isli aj ruze aj topanky a vlastne z damksej kolekcie nezostalo nic hned po dvoch hodinach, panska sa tiez velmi dobre predavala.

    Tiez mi nesedi styl predaja, ale neohovaram nieco co druhym zavidim.. Milion blogerov pise o tom ako by chcelo nosit znacky, ale nema na to peniaze a hlavne! nie je to v zivote vsetko. A ked je tu prilezitost mat takuto znacku za pristupnu cenu tak sa k tomu staviate ako k lepre lebo "fuuj toto pre mna nie je"?

    Kolekcia je podla mna pekna a kvalitna a mne sa pacia aj podla vas "nedokoncene" saty ... asi to tak malo byt, nie?! Ked vieme nosit roztrhane tricka a nahovacie nad takymto detajlom sa mi zastavuje mozog.. Ja som sklamana naopak z kazdeho, kto ma taky nazor, ze toto bolo prehnane.. sorry

    Neznasam taketo posty

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Katka, týmto komentom si ma trochu sklamala, ja som tento post proti nikomu nemieril, chcel som len poukázať na to, že svet sa nezrúti, keď si prvé "Lanvin" tričko kúpim o dva týždne, keď bude znovu predajňa naplnená tovarom od vchod až po východ... že sa nebude musieť človek nikde tlačiť, s nikým preťahovať, nenosiť náramok ako nejaký označkovaný dobytok, že si vyberie veľkosť aká mu najlepšie padne a že pri pokladni nebude stáť trištvrte hodinu...

    neviem, o čom píše milión blogerov, ale ak chce niekto tričko z H&M vydávať za pravý Lanvin a namýšľať si, že v skutočnosti je to tričko niečo lepšie než ostatný tovar z H&M, tak je jeho vnímanie módy veľmi pokrivené a takéto správanie je minimálne detinské... Je to to isté ako jebnúť tašku Louis Vuitton na rameno a myslieť si o sebe, že som automaticky celebrita

    zmazala si si môj blog z Follow - prosím, mňa tým ani neurazíš, ani sa ma tým nedotkneš, ale to, že ma to sklamalo, to popierať nebudem; ja si tvoj blog nezmažem - rád si ho prezerám a rád ho čítam a očividne sa aj oveľa viac dokážem povzniesť nad malichernosti

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Alex ja sa tu nechcem hádať. Ani to nebol môj úmysel.

    Buď som úplný debil alebo som úplný debil.. lebo ja som to celé pochopila tak, že Lanvin kolekcia sa bude dať kúpiť iba dnes (včera). Podľa toho čo si napísal mám dojem, že sa mýlim, čo je divné a nedávalo by mi to potom celé zmysel.

    Po druhé. Áno asi som detinská pretože mám pocit, že ak to navrhne niekto iný nie je to ako zbytok kolekcie. Z minulosti by som vedela vytiahnut nespocetne vela prikladov, kedy sa znacka zmenila "len preto" ze zemnili navrhara. Ale budis, nech som detinska..

    A teraz podme k "sledovaniu" ... "neznasam taketo posty" bol dovod mojho vymazania. Sama dobre viem ako pocitam kazdeho verejneho sledovatela a mimochodom dlho ma stvalo, ze niekto koho tak rada citam (ty) a som jeho vernym sledovatelom naopak nesleduje mna.. Ale bolo mi to jedno.. Nebola som malicherna.

    Mne dnes tvoj prispevok zhorsil naladu a taketo prispevky necitam rada. Preto som sa prepla do anonymnych sledovatelov...

    Bola som jednou z prvych, ktori Ti dali najavo, ze sa mi tvoje prispevky pacia.

    Ty si si ma pridal dnes, takze garde sa nam obratilo. Verim tomu, ze tvoje prispevky mi zacnu opat chybat a neliezt na nervy. V tom pripade nebudem mat opat problem ukazt, ano toto je ten blog ktory ma bavi a ktory sa oplati citat. Zaroven dufam, ze moje prispevky neprestanu bavit.. Nikoho! ;)

    Dnes som mozno ja sklamala Teba svojim komentarom no ty mna svojim prispevkom.. Aj napriek tomu, ze viem, ze nebol mysleny proti takym ako ja.. Proste .. taka som ja. Emotivna.

    Prajem Ti pekny zvysok dna(noci)
    BTW tesim sa na pokracovanie tvojho bratislavskeho pribehu.

    Katka

    OdpovedaťOdstrániť
  10. no katka ma pravdu, kolekcie ktore vzidu zo spoluprace s navrharmi, sa vacsinou nedoplnaju, pripadne sa doplnia len ciastocne, takze urcite si o dva tyzdne nekupis hocico z kolekcie, maximalne veci, o ktore naozaj nikto nema zaujem

    OdpovedaťOdstrániť
  11. presne toto som si všimol, keď som navštívil tvoj blog - že sa mi nezobrazuje ako sledovaný, to isté sa mi zobrazilo pred časom aj napr. pri blogu made by boy či pri blogu foly (tento som si dokonca pridával sám predtým než si foly pridala mňa), pritom vaše blogy som sledoval, nechápem, kde nastal problém, ale nikdy som samovoľne vaše blogy z follow nevymazal, dnes keď som si ťa opätovne pridával som si aj pomyslel že "bože, budeš teraz za trapka, lebo to bude vyzerať, že si si jej blog dal do follow dnes"

    preto ktokoľvek kto sleduje môj blog dlhšiu dobu a nezobrazujem sa mu ako čitateľ jeho blogu, napíšte mi to sem!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Alex, blogger obcas followers samovolne vymazava. Tiez sa mi to stalo, ked som zrazu prestavala vidat posty jednej mojej oblubenej bloggerky a potom som zistila, ze uz nie som jej follower. Shit happens ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. diki za info marcela, dobre vedieť, aspoň viem, že si to mám kontrolovať

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Mne osobne sa táto kolaborácia páči. Kolekcia je pekná, nápaditá, farebná. Strihy sú úžasné, tie bold shoulders ma úplne dostali. Kto si myslí, že ide o nekvalitné a nedokončené prevedenie šiat, veľmi sa mýli. Ale to si snáď nemože myslieť nikto kto sa trochu do módy vyzná. Alebo sa predsa nájde niekto, koho napadne, že také mená ako Lanvin a HM s dlhoročnou reputáciou a menom, so stovkami kreatívnych ľudí pracujúcich na tomto projekte, so silným PR a prepracovaným marketingom, naozaj dodal nedokončené šaty?!

    Samozrejme, že mi veľmi nevyhovuje sposob nákupu a dlhé čakanie v radoch. To nie je pre mňa. Ale na druhej strane úplne chápem túto stratégiu a sposob marketingu. Po veciach je neskutočný dopyt, ide o exklusívnu kolekciu, ktorú nenájdete v obchodoch za dva týždne. To mali pustiť všetkých ľudí naraz do obchodu nech sa tam pozabíjajú?! Alebo keby nedali limity na nákup, ako by to asi vyzeralo v reále? Niekto príde a skúpi celú kolekciu a pre druhých neostane úplne nič?! Tak, ako to bolo vymyslené, dáva úplny zmysel a logiku. Alebo ako by ste to urobili vy?

    Ja nie som vysadená na značky, kľudne si niečo ušijem, ale aj zakúpim v second hande či od svetových módnych návrharov. Móda nie je o značkách, ale o štýle a o sposobe nosenia. Na druhej strane chápem silu značky. To, že si niekto kúpi Lanvin, nerobí z neho celebritu. Ale nenapadlo ťa, že to možu byť ľudia, ktorí majú radi Lanvin? Alebo že sú to zberateľské kúsky? Pre mňa kupovanie určitých svetových módnych značiek je aj o morálnom supporte návrhrára. Páči sa mi jeho tvorba, jeho strihy, farby, životný príbeh, tak si ho kúpim. Značky majú bez pochyby svoje postavenie a výnam na trhu. Na Lanvin prehliadku by asi nikto neprišiel oblečený v šatách od Vivienne Westwood. Obliekaním daných značiek preukazuješ rešpekt a obdiv návrharovi. Jasné, že zakúpením niečo od Lanvin zo mňa štýlovú ikonu neurobí. S tým s tebou súhlasím. Ale kto kedy tvrdil, že áno? Veď ľudia nakupujú z iných dovodov, ktoré som uviedla vyššie. Máš pocit, že slováci nakupujú s cieľom stania sa štýlových ikón? Hmm, ja ten pocit nemám. Aspoň nie tí, ktorých módne chápanie presahuje nákup bulvárneho plátku a fejku vitónky.

    Ležiaky z kolekcie nebudú žiadne. Aj rúže, aj topánky a aj mužská kolekcia sa vykúpi do posledného kúsku.

    Rešpektujem tvoj osobný názor na kolekciu a celé šialenstvo okolo nej. Ale na druhej strane mi nedalo nereagovať na niektoré tvoje myšlienky a nedostatky v informáciách( ležiaky, že si niečo zakúpiš o 2 týždne a pod.)

    Apropo, baví ma tvoj štýl písania. Keep it up!

    OdpovedaťOdstrániť
  15. oblečenie z H&M je stále len low cost, ktorý keď sa mi náhodou zničí, sperie, pustí farbu a neviem čo ešte, tak mi ho nie je ľúto vyhodiť do koša, to si ale nemýľte s tým, že si myslím, že ich oblečenie je škaredé - to vôbec nie, v H&M sa rozhodne dajú vybrať veľmi, veľmi pekné kusy oblečenia...

    ale to, že kreatívny riaditeľ Lanvinu načrtne 30 modelov, ktoré sa potom tak či tak ušijú v Turecku, Bangladéši, Číne, Angole a podobných baštách lacnej pracovnej sily a ešte aj z materiálov, ktoré by sa u pravého Lanvina nikdy neobjavili, z tých modelov oblečenia rozhodne neurobia dizajnové kúsky...

    Lanvin je len jeden - šitý z ušľachtilých a drahých materiálov vo francúzskych dielňach založených Jeanne Lanvinovou

    Mne našitá vysačka na handre z Turecka nestačí na to, aby som si myslel, že som oblečený do Lanvinu

    OdpovedaťOdstrániť
  16. veľmi zaujímavá konverzácia ... šialenstvo okolo uvedenia je maximálne na hlavu, nechápem to. Súhlasím s Evou, že keby bolo púšťanie kupujúcich vymyslené inak asi by sme teraz za niektorých sviečky pálili... ale na druhej strane ... ja som mala od začiatku vybratú jednu kabelku pretože sa mi páčila a vedela som, že sa mi bude hodiť k niektorým kúskom môjho šatníka, preto som si ju kúpila... keby sa mi veci nepáčili nešla by som sa posrať z toho, že to navrhol nejaký Lanvin alebo hoc kto iný. všeobecne si myslím, že veľa ľudí to kupovalo preto že to má kvázi "značku" ... ale netreba všetkých hádzať do toho istého vreca, lebo nie každý je na tom tak ... mmch, výborne píšeš, už aj followujem :) howg. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Alex prepac, ale podla toho co si napisal musim usudit, ze ty si sa okolo znalosti z oblasti mody ani neobtrel. "Nacrtol" 30 navrhov? :) To ma bovailo..

    Tak aby si bol teda v obraze, a tak sa mi vidi ze Ti to tu niekto musi napisat, lebo to co tu pises su hluposti, tak to teda budem ja.


    Skoro kazda svetova znacka sije 80% svojej kolekcie v azii!!!!
    Ano od Ralph Lauren az po Adidas.... Ktokolvek na koho ukazes... Mozno este okrem LV,ale aj u tejto znacky uz sa prichadza s pochybnostami..
    A to viem napr. tak ze mam kamosku kreativnu riaditelku v RL a citala som niekolko clankov tomuto venovanych.

    Takze ak vlastnis nejaky odev hocijakej znacky tak kasli na to, ze to nesie nejaku vysacku a ze to navrhol niekto slavny aj tak je to ubohy shit, ktory sa sil u pracovnej lacnej sily!

    Takze to s tou tvojou utopistickou myslienkou, ze Lanvin je len jeden a sity v ... no aspon som sa dobre zabavila. A evidente nepoznas ani materialove zlozenie, ktore tieto znacky pouzivaju, lebo casto pouzivaju aj materialy, kt.boli pouzite pri spolupraci s H&M.

    Pozri si tento clanok :
    http://diamondsfashionkatka.blogspot.com/2010/07/rip-by-balmain.html

    Tak toto su tie tvoje materialy kt. pouzivaju len "prave znacky" ? Uz to zacina byt trapne..

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Nie som si celkom istá čo sa týka konkrétne Lanvin, ale vačšina ostatných svetových návrharov je vyrábaná v Ázii. Pracovala som dlhšiu dobu pre ck Calvin Klein a tam to fungovalo tak, že gro oblečka pre nás šila Čína, potom sa to presunulo k nám do Austrálie a prišil sa tam jeden gombík alebo zips a už sme mali právo mať visačku Made in Australia. Ide proste o to, že kde sa urobí finálna úprava daného kusu (hoci ide o prišitie malej drobnosti), je tam už dovolené napísanie tej danej krajiny. Ale o inom som chcela.. o tom, že na fakte, ze 90% modnej produkcie pochádza z Číny nie je nič zlé. Oni tiež vedia poskytnúť kvalitné spracovanie. Nežime v predsudkoch, že všetko Made in China je nekvalitné a zlé. Možno veci z Miletičky áno, ale my sa tu bavíme o vysokej móde. Svetové módne domy majú v Ázii svoje vlastné výrobné linky, vlastné postupy a štandardy výroby a pritom používajú lacnú pracovnú silu.

    Ja nepovažujem kolaboráciu Lanvin a H&M za umelecké dielo, ani si nemyslím, že keď to budem nosiť, spraví to zo mňa štýlovú ikonu. Prečo si, Alex, myslíš, že ľudia, ktori si to dajú na seba sú takí a takí, že to niekto nosí preto a preto a pritom si o sebe myslí to a to. Však ľudia majú rozne nákupné impulzy a dovody.. nech sú už akékoľvek, je to správne.

    Ja plne rešpektujem tvoj názor na celú problematiku, ale príhovory k ľudom typu "Slováci, toto z vás štýlové ikony nespraví" mi príde strašne zbytočný a prehnaný. Prečo máš ten pocit, že keď si oblečiem Lanvin & H&M nemožem byť štýlová ikona? Niežeby som ňou chcela byť, ale aké sú podľa teba dovody, že sa takto ňou nikdy nestanem?

    BTW, ja túto konverzáciu vobec neberiem negatívne. Mňa to naopak baví. V tom najlepšom slova zmysle. Len si vymieňame názory a poznatky a konfrontujeme sa navzájom. Aj sa niečo nové z týchto príspevkov dozviem a naučím. Konštruktívna kritika a výmena roznych pohľadov na vec je správna a zdravá. Vďaka bohu za tento príspevok.

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Eva, pretože tieto články práve nie sú vôbec venované ľuďom ako ty, ani ako Katka, nechápem, prečo to ona zobrala tak osobne... :) sú venované náhodným čitateľom tohto typu (snáď sa zobrazí za konkrétny komentár pod príspevkom o gélových nechtoch): http://mydailyfashionnews.blogspot.com/2010/08/gelovy-sajrajt.html?showComment=1287618651809#c3221429091604454694

    ja vám blogerom vôbec nepotrebujem vysvetľovať ako to je s výrobou v Číne a akú má hodnotu a kam patrí kolekcia Lanvin For H&M, vy toto všetko viete, ale nejaká pipka, čo tam poslala svojho štylistu na nákupy, tá sa bude v tých H&M šatách nosiť ako keby mala na sebe Haute Couture od Diora a myslieť si že "jaká je luxusná kočena" a mne sa z toho jednoducho obracia žalúdok

    takže pre nich sú takéto články, pre vás majú slúžiť jedine ako prostriedok na zasmiatie sa

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Alex preco si svoj komentar o vysokom krajcirstve vymazal? Aj tak vsetkym zainteresovanym prisiel na e mail. Myslim, ze to ze si ho vymazal hovori zavsetko. Mimochodom na svojom tvrdeni, ze zijes vo vysnivanom svete kde sa kolekcie siju v europe trvam ;) snivaj dalej a mysli si, ze Lanvin je len jeden, mne to zily netrha ;)

    Pekny den, katka

    OdpovedaťOdstrániť
  21. vymazal som ho, lebo mi potom prišiel úplne zbytočný... nie kvôli tomu vysokému krajčírstvu (mimochodom Lanvin je former member, takže žiadna čína sa nekoná), ale kvôli tomu, že sa mi nechcelo prilievať zbytočne olej do ohňa, keď táto debata fakt vôbec nemala vzniknúť

    OdpovedaťOdstrániť