piatok 26. novembra 2010

Kratšia zastávka v parfumérii

Najprv to mala byť len návšteva vianočný trhov a palacinky v Chez Amélie, ale nebol by som to ja, keby som nakoniec nedonútil moju spoločníčku (a veľmi dobrú priateľku), aby so mnou zašla do parfumérie. Blížia sa Vianoce, a tak sú parfumérie preplnené tovarom a novinkami. A ja som stále ešte všetky nevyskúšal (ja viem, je to ťažké pochopiť, ale vône sú asi môj fetiš...). A keby som vedel, ako to dopadne, tak si radšej dám porciu palaciniek navyše... Moja ruka veru nemala šťastný výber, a tak z pôvodne plánovaného rozsiahleho testovania, bola túžba čo najskôr z parfumérie odísť... Možno že nabudúce to bude lepšie.

Na popravisku tentokrát skončili:
Guess Seductive
Moschino Toujours Glamour
Salvatore Ferragamo Attimo


 Guess  Seductive
Seductive síce nie je prvou vôňou tejto (najmä u zbohatlíckych detičiek obľúbenej) značky, ale má vraj predznamenávať akýsi posun vôní Guess do luxusnejšieho segmentu. Dokonca značka zmenila výrobcu svojich vôní, a to rovno na meno v kozmetickom priemysle veeeľmi zvučné - COTY (a aj ich cena hneď išla hore...). Pomohlo? Nepomohlo. Vôňa zosobňuje koketný šarm s trúfalou provokáciou, predstavuje neodolateľnú vôňu, ktorá vyvoláva atmosféru pokušenia všade, kde sa nachádza žena, ktorá ju nosí. Oh, blá blá blá... Seductive je hrejivá a sladká vôňa. Zloženie sľubuje bergamot a čierne ríbezle, ale na tie viac-menej zabudnite. Kdesi-čosi citrusové sa tam hneď na začiatku zjaví, ale hneď aj ufujazdí preč. Zato ďalšieho ovocia, menovite hrušky, sa dočkáte určite. A to hrušky sladučkej, prezretej, možno aj prevarenej na kompót. Zloženie ďalej sľubuje jazmín, pomarančový kvet a koreň kosatca. No, tak poslednú zložku škrtáme a z prvých dvoch vznikne skôr prostá zmes bielych kvetiniek, nepovedal by som, že je tam cítiť špecifickú arómu. V základe by sa mala nachádzať vanilka, olibanum (kadidlo) a kašmírové drevo. Kadidlo škrtáme, na ruke vám totiž (a to pomerne skoro, lebo výdrž je nič-moc) zostane len tuctová zmes drogériovej vanilky a niečoho asi drevitého. Záverom: Seductive nie je zlá vôňa a milovníčkam sladkých, ale nie dusivých vôní, by sa mohla páčiť. Ale nazývať ju posunom do luxusnejšieho segmentu je bohapusté klamstvo. Nech sa v COTY akokoľvek snažili, ten povestný lacný drogériový odér z ich vôní opäť raz nevyhnali.

Moschino  Toujours Glamour
 Ja viem, trošku staršia vôňa, ale nejak som sa k nej nedostal. Alebo možno dostal, ale zabudol som na ňu. Ak platí druhá možnosť, nečudoval by som sa... Toujours Glamour by mala byť trochu sviežejšia variácia pôvodnej Glamour z roku 2008. No, neviem, ako to bolo myslené, ale Toujours Glamour veľa sviežosti určite nepobrala. Možno by som ju skôr nazval vzdušnejšou než jej staršia sestra. Hlavu má tvoriť kardamóm, fialkový list a červené ríbezle. Je to tam všetko, ale tak zmixované, že samostatné zložky takmer nejde rozoznať. Proste hlava vonia tak nejak ovocne korenisto. Srdce by mal tvoriť jazmín, konvalinka a mandle. Platí ten istý princíp ako pri hlave. Akurát že srdce vonia proste sladko. Základ by mal tvoriť benzoin (živica), pižmo a heliotrop. V skutočnosti je to len sladké pižmo. Hlava a srdce sa stratia pomerne rýchlo, základ má celkom dobrú výdrž. A o ktorej vôni vlastne píšem? Aha, o Toujours Glamour. Aby ste rozumeli - toto je podľa mňa dosť veľký problém menovanej vône - že je tak neoriginálna, že na ňu proste veľmi ľahko zabudnete... Ale flakón je rozkošný, keby som bol dievča, vystavil by som si ho na veľmi viditeľné miesto.

Salvatore Ferragamo  Attimo
 Jedna z najhorúcejších noviniek parfumérií sa v mojom zozname určite zapíše ako ten najpraobyčajnejší parfumový roztok na svete. Tu sa ani nedá veľmi o čom písať, a tak budem pomerne stručný. Na začiatku svieže ovocíčko (v zložení uvádzaná hruška to určite nebola, jednoducho skôr "záhradná zmes"), potom jemnučké kvetinky (v zložení uvedená gardénia, lekno, pivonka a frangipani sa nekonajú, zase ide o akúsi "záhradnú zmes"). A ďalej... ďalej už asi nič. Základ má tvoriť pačuli (to určite...), céder (chacha) a pižmo (to je skoro všade, skôr než na vôňu je na stabilizáciu). Táto vôňa je tak nekonfliktná, jemná a nevýrazná, až mi paradoxne začala liezť hrozne na nervy. Našťastie (pre tie, ktorým sa bude páčiť, bohužiaľ) do hodiny (!!!) po nej na papieriku nezostala takmer ani stopa. Neviem, kedy je vhodné sa navoňať takouto nežnôstkou; asi pri príležitostiach, keď sa akékoľvek vyčnievanie z davu nehodí a keď je akékoľvek rušenie vôňou absolútne nežiaduce. Akurát, že mňa taká príležitosť nenapadá...

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára