nedeľa, 2. januára 2011

Thierry Mugler A*Men a ostatné klasické Muglerovky

Vraj o mne viete pomerne málo. Tak vám prezradím čo-to o moje najobľúbenejšej vôni! ;)

Hneď na začiatok upozorňujem, že A*Men nie je ani trochu ľúbivá, univerzálna a príjemná vôňa. Nie, nie... ;) A*Men je neznesiteľný, sladký a omamný odér, ktorý napriek tomu nestráca ani štipku mužnosti a rozhodne sa nedá označiť ako sladká vodička typu Le Male od J. P. Gaultiera. Ak sa vám z tejto počiatočnej charakterizácie urobilo nevoľno, radšej ani nečítajte ďalej! ;) Niežeby som medzi univerzálnejšími vôňami nemal svojich favoritov, ale A*Men je jednoducho číslo 1 a pravdepodobne sa mi nikdy "neprevonia".

Vône Thierryho Muglera sú na míle vzdialené aktuálnym trendom sviežich a nekonfliktných vôní, ktorých úlohou je zaujať hlavne počas prvých 5 minút a potom upadnúť do zabudnutia. Muglerove vône na to idú presne opačným smerom - na svojom začiatku sú divné, neznesiteľné, obťažujúce. Vo svete vôní sa dokonca usadil výraz "muglerovká divnosť". Kto však vydrží, dočká sa skutočného čuchové zážitku. Pravda, ak niekto čaká prechod do jemnučkej vodičky, zostane sklamaný - jeho vône sú naďalej intenzívne, silné a omamné, ale tá počiatočná neidentifikovateľná divnota sa jednoducho stratí a zostane len gurmánsky základ. Medzi jeho najznámejšie vône patria Angel, Alien a A*Men.

Angel (Anjel) veľa z vás pozná minimálne podľa reklamy, niektorí určite aj podľa vône. Angel bol kedysi mimoriadne rozšírená masovka, v uliciach ho bolo cítiť skoro na každom kroku, pre každú lepšie situovanú ženu patril v 90tych rokoch k pokladom. A tak sa stalo, že sa ho verejnosť jednoducho prejedla a na istý čas upadol takmer do zabudnutia spolu s jeho údernou mliečno-medovo-karamelovou sladkosťou. Renesanciu zažíva približne od roku 2006, ale už to dávno nie je masovka. Parfuméri stihli odvtedy vkus zákazníkov zmeniť natoľko, že Angela zvládne dnes nosiť máloktorá žena. Angel má mnoho letných a kvetinových odnoží, rovnako ako svoju menej údernú verziu Innocent Angel (Nevinný anjel). Angel je zimná vôňa, v lete by mohla byť smrteľná.

Naopak Alien (Votrelec) sa nikdy masovou vôňou nestal. Vznikol až v roku 2005 a jeho úlohou bolo skôr šokovať a vyvrátiť zabehnuté koľaje vtedajšieho sveta vôní. A to sa mu podarilo. Alien sa otvára zákerným gumovým jazmínom a ľudia nevedia, či voňajú kvety alebo latexové oblečenie. Guma sa síce o chvíľu stratí a otvorí cestu intenzívnym drevám a sladučkej ambre, ale to už väčšina ľudí nezacíti, pretože cez ten gumový začiatok sa jednoducho prenesie málokto. Aj napriek tomu si však Alien našiel početné fanúšičky. Alien sa dočkal takisto rôznych odnoží, ktoré sa síce v srdci líšia, ale gumový jazmín otvára každú z nich.

A napokon A*Men, ktorý vznikol v roku 1996 ako náprotivok vône Angel. Veru, tieto vône k sebe ladia priam magicky. Obe opojne sladké, rozpínavé a intenzívne. Angel pojal skladkosť žensky, A*Men výhradne mužne. Rozdiel medzi nimi je tvorený prídavnými zložkami - zatiaľ čo v Angel je ovocie, v A*Men sú to dreviny a koreniny. Ako inak, aj A*Men sa otvára divnou neznesiteľnosťou, konkrétne zemitou a intenzívnou pačuli, ktorá najskôr zmetie všetko naokolo a zakrúti vám nosom. Treba vydržať. Keď sa pačuli usadí, nastúpi tá známa medovo-karamelovo-mliečna sladkosť doplnená cédrom a santalom. Práve to je tá časť, ktorá ma fascinuje. A*Men sa predáva buď v striebornom kovovom alebo čiernom gumenom flakóne. Aj A*Men sa dočkal svojich odnoží, konkrétne kávovej a likérovej, sú však veľmi podobné originálu. Tak ako Angel, aj A*Men je zimná vôňa, ktorú neradno používať v teple, lebo by mohla doslova skysnúť a prevrátiť vám žalúdok.

Vône Thierryho Muglera patria medzi najdrahší sortiment parfumérií. Tentokrát však neplatíte len za značku, ale aj za ťažké dizajnérske flakóny a najmä za poctivú vôňu zloženú z kvalitných a intenzívnych surovín. Muglerovky majú úctyhodnú výdrž a siláž (rozptyl do okolia), sú jedinečné a originálne. Je samovraždou kupovať ich naslepo a bez vyskúšania, dokonca je najistejšie, ak ich pred kúpou vyskúšate niekoľkokrát, aby ste zistili, či sa vám náhodou predsa len nesprotivia.

3 komentáre :

  1. uf, vizualne - photoshop disaster, mozno preto som vzdy mala pocit, ze jeho vone patria do kategorie "old spice" :) som typicky spotrebitel "najskor zaujme pekna reklama/obal az potom obsah" :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mne sa naopak jeho reklamy páčia, nenazval by som to photoshop disaster, práve naopak, reklamy Beckhamovcov či iných celebrít sú photoshopom vylepšené vidteľne tak "aby to nebolo vidieť", tu je práca s photoshopom jasne zámerná a účelná, Muglerove vône sa akokoľvek vymykajú z priemeru a patria medzi najluxusnejší tovar parfumérií, rozhodne nemajú nič spoločné s Old Spice ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ano je zamerna, ale myslela som to skor tak, ze posobi strasne nedokonalo, umelohmotne, plasticky, lacno, vrstva na vrstve, absolutne bez atmosfery, emocie...samozrejme to je moj subjektivny nazor a prave preto som mala pocit, ze jeho vone nepatria do luxusnej kategorie :)

    OdpovedaťOdstrániť