sobota, 22. januára 2011

Čo nás čaká v parfumériách

23. 1. aktualizované o nové vôňe značiek Chloé a Marc Jacobs

Koniec januára/začiatok februára býva obdobie, kedy do parfumérií prichádza väčšina voňavých noviniek a letných limitovaných edícií. Našťastie, Slovensko je trh, kde sa nové vône objavujú krátko po uvedení a nemusíme na ne čakať niekoľko mesiacov. Niektoré novinky som už na svojom blogu spomenul (Gucci Guilty Pour Homme, Hugo Boss Orange For Men, Escada Taj Sunset...), celebritné vône (Katy Perry Purr, Beyoncé Heat Rush, Rihanna Reb´l Fleur) sú zase notoricky známe z bulváru. Predstavme si niektoré ďalšie vône, ktoré by sa do našich parfumérií mali dostať v priebehu tohtoročnej jari.

LANVIN Jeanne La Plume
Lanvin sa nevzdáva a donekonečna oživuje koncept vône Jeanne. Prvá Jeanne bol ružový cukrík s vôňou malín a s nulovou výdržou, Jeanne La Rose zase ukázala, že čo raz bolo ružové, môže byť ešte ružovejšie a teraz tu máme Jeanne s prívlastkom "pierko". No, som skeptický... Tentokrát síce bez ruže, zato s fréziou, marhuľou a broskyňou (a nechýbajú ani maliny...), čiže ďalší cukrík, tentokrát v oranžovej farbe. V Lanvine by si mali uvedomiť, že jedna veľmi vydarená svieža vôňa (Éclat d´Arpége), ešte nedáva oprávnenie na to, aby značka vypľula každú chvíľu ďalšie kvety s ovocím (Schválne, koľko z vás pozná originálny Arpége, ktorý sa doteraz bežne predáva?). Ale zase na druhú stranu - vône sú tá jediná vec, ktorá značku Lanvin udržuje pri živote a spoločenskom povedomí... Svoje najlepšie roky má značka už veľmi dávno za sebou a neustále potácanie sa na hranici bankrotu spôsobuje raz handroidnú kolekciu pre H&M, inokedy zas neustálu tvorbu komerčne vtieravých svieženiek... Nebyť mega úspechu Éclat d´Arpége, som presvedčený, že Lanvin by dávno neexistoval... Smutné.

BVLGARI Aqva Pour Homme Marine Toniq & Aqva Pour Homme Toniq
                 
Dievčatá, ak budete chcieť tento rok kúpiť svojmu chlapovi vôňu na leto, skúste to u Bvlgariho. Pôvodná Aqva a Aqva Marine sú vydarené morské vône a pre tento rok značka pripravila ich letné edície. V prípade Marine sviežosť zaistí hruška a grapefruit, v prípade klasickej Aqva citrusy a mäta. Ako to dopadlo reálne, to zatiaľ neviem, ale mám dojem, že to nebude také zlé.


Vera Wang Preppy Princess
Fanúšičky seriálu Gossip Girl a všeobecne životného štýlu mladých Manhattančanov by mali spozornieť. Na trh prichádza ďalšia verzia známej vône Princess, tentokrát inšpirovaná prostredím súkromných škôl na Upper East Side. Tangerínka, červené jablko (ako inak, veď ide o New York...), brusnice, jazmín a kokos sa zmiešali do vône pre, citujem oficiálnu anotáciu, "rozmaznané teenage fajnovky, ktoré sa narodili, aby vládli". Podľa veku a vášho naturelu vám to bude pripadať buď ako OMFG must-have alebo ako nočná mora. Ak sa k nám táto vôňa dostane, určite ju skúsim, nevyzerá to na ultra vtieravú komerčnú vodičku, ale na solídnu vôňu pre jasne vymedzenú cieľovú skupinu. Uvidíme, dojem môže veľmi klamať...


PRADA Amber Pour Homme Intense & Infusion de Rose

Číta sa to všetko fajn, ale vy by ste chceli konečne nejakú poriadnu vôňu? Tak to skúste u PRADY, tá nikdy nesklame! A ak máte guráž a váš nos znesie viac než kvetinovo-ovocné vodičky, práve tieto dve vône môžu byť pre vás to pravé. Pôvodnú Amber Pour Homme mám a považujem ju za jednu z najlepších pánskych vôní, teraz prichádza na rad jej intenzívnejšia sestra. Zloženie veľmi priamo napovedá, že to nebude žiadny slabý čajíček - vanilka, pačuli, myrta, bergamot a samozrejme ambra, to môže byť skutočne smrteľný odér. Ja sa naň teším, ale počkáme si až do apríla (čomu vôbec nerozumiem, takáto vôňa mi k jari nesedí ani trochu, nie to ešte k letu).
Pre dámy si PRADA pripravila ďalší počin zo série Infusion, tentokrát sa zamerala na ružu. Ruža je jeden veľký paradox - pokladá sa za kráľovnú kvetov, ale čo sa originality vône týka, v parfumérii patrí medzi spoľahlivý priemer. Keď chcete dať do vône nejaký kvet, frcnete tam trochu ruže a je zaručené, že na nervy bude takáto kompozícia liezť len tým, ktorí vyslovene ružu nenávidia. Avšak spojenie značky PRADA a ruže nemôže priniesť niečo na spôsob Jeanne Lanvin, tobôž, ak ružu doprevádzajú zložky ako brazílske maté, pepermint či ázijský biely med. Ak patríte medzi ženy, ktoré už majú so značkou PRADA skúsenosti, nepochybujem, že Infusion de Rose budete netrpezlivo očakávať v parfumériách.


DKNY Golden Delicious
Keby bolo na mne, zobral by som z každej verzie pôvodnej Be Delicious zopár kusov, prišiel za Donnou Karan a skalpoval ju tými sklenenými jablkami hlava-nehlava až dovtedy, pokým by mi neprisahala, že sa konečne vykašle na neustále vytváranie nových verzií notoricky známej pôvodnej vône. Skutočne si nie som istý, či existuje vôňa, z ktorej existuje viac odnoží, pričom ešte aj z tých odnoží vznikli ďalšie odnože. Čo z toho pre boha v DKNY majú? A pritom tie vône nie vždy voňajú zle, akurát že, nech sa na mňa nikto nehnevá, už je to jednoducho trápne, že keď sa Karanová zamyslí, že je treba vypľuť novú vôňu, automaticky ju naleje do guľatého flakónu. Golden Delicious má byť vraj viac gurmánska a intenzívnejšia než jej sestry. Podľa zloženia tipujem, že slovo gurmánska je prisilné, ale bude minimálne sladšia a vyzretejšia - mala by voňať po slivkách, samozrejme červenom jablku, konvalinkách, orchidey, ľalii či santale. Uvidíme, aká časť zo zloženia sa odrazí v reále.


Chloé Rose Edition
Pôvodná vôňa Chloé z roku 2008 a jej nasledujúca intenzívnejšia a odľahčenejšia verzia sú považované za jedny z najlepších vôní, aké sa v posledných rokoch dostali na trh. Stretli sa aj s komerčným úspechom, hoci nejde o prvoplánové svieženky. Jednoducho keď sa zadarí, tak sa zadarí. Ale z tejto limitovanej edície určenej na "oslavu príchodu jari 2011" nečíha nič dobré - ruža, konvalinka, magnólia, céder a ambra spoľahlivo signalizujú riedku ružovú vodičku, na ktorú po jednom čuchu navždy zabudnete. Pripadá mi smutné, že podobné vône si vždy nájdu dostatok fanúšičiek, navyše ak ide o Chloé, úspech sa tak nejak očakáva. Čo na tom, že budete voňať úplne ordinárne a bez osobnosti, však?


Marc Jacobs Daisy Eau So Fresh
Nech sa ozve ten (tá) z vás, ktorá nepozná originálnu Daisy od Marca Jacobsa. No, ja som vedel, že veľa vás nebude, ak vôbec niekto! ;) Zastávam však názor, že úspech tejto vône vôbec nestojí na jej aróme, ale na všetkom okolo - jej meno, dizajn flakónu a hlavne dizajn viečka v podobe rozkvitnutých kvetiniek je spoľahlivý pútač pozornosti a zaujme hádam všetky ženy - od 12-ročných princezien až po zrelé dámy. Niektoré z nich ohrnú nosom nad gýčovosťou, ďalšie sa rozplynú nad tou nežnou krásou. To, že vo flakóne sa nachádza (pod)priemerná zmes ovocia a kvetín (navyše s divným čpavým základom...), to ide bokom, hlavne, že ten krásny flakón mám na poličke... Áno, uhádli ste, pôvodná Daisy sa mi jednoducho nepáči, a to preto, že mi pripadá rovnaká ako hociktorá Avonovka a to je za tú cenu, ktorú si Marc Jacobs za Daisy pýta, jednoducho nehorázne. Túto jar prichádza Daisy vo verzii, ktorá nesie jasne identifikovateľnú vlastnosť - "Eau So Fresh", teda "Vodička Taaak svieža". Jednoducho ma ten názov priam nabáda roztrhať novú Daisy na kusy. Lenže ja som tvor objektívny a podľa uvádzaného zloženia mi kvapkajú sliny. Daisy Eau So Fresh totiž vyzerá ako typický bonbónik, lenže aký poctivý! Grapefruit, zelené tóny, hruška, malina, liči, jazmín, ruža, fialka, slivky, jabloňový kvet, pižmo, céder. No mňam! Lenže aj pôvodná Daisy menovala v zložení jahody a vanilku a pritom okolo jahody a vanilky ani neprešla... Uvidíme, maximálne sa dobre zasmejem, sklamať ma ďalšia Daisy už nemôže.


Tak, to bol menší pohľad do parfumovej budúcnosti. Vôní sa na pulty dostane prirodzene viac, ale snažil som sa vybrať najmä tie, ktoré pravdepodobne vzbudia najviac pozornosti. A čo vy? Na ktorú vôňu sa tešíte najviac?

4 komentáre :

  1. Chcela by som ovoňať Michel Kors Palm beach!

    Princess sa u nás vôbec objaví? Jej predchodkynu som vonala len v prahe u nás som ju nikdy nevidela. A Lanvin skúsim, prvú malinovú používam,Éclat d´Arpége zase moja mamča už veky.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. aj moja mama ho používa roky, inú vôňu už ani nechce ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ach jaj, povedzte mi ( len tak na margo) prečo sú všetky blogy (skoro všetky!) také nudné, na jedno kopyto? Prešla som si polovicu tých, čo čítaš a unudilo ma to na smrť, dokonca tak, že som sa prihlásila na pokec!!? na pokec, áno dobre čítate. Nie nechcem byť mrška a kritizovať niekoho záľuby a prácu, ale chce to viac originality, jednoducho update!!:) dík

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lanvin, DKNY a Chloe rozhodne vyskusam, uvidime, mozno ma aspon jedna z nich milo prekvapi :D

    OdpovedaťOdstrániť