pondelok 27. decembra 2010

PRADA Infusion D'Homme

Na začiatok: ospravedlňujem sa, že je to tu možno v poslednom čase trochu "preparfumované", verím, že vám to nevadí.

Najskôr jedna resp. dve otázky: dal vám Ježiško tento rok pod stromček nejakú vôňu? Ak áno, bol by som rád, keby ste sa pochválili v diskusii, skutočne ma zaujíma, ako voňajú moji čitatelia a čitateľky. Alebo máte medzi vôňami dlhoročnú trvalku, ktorú len tak ľahko nevymeníte? Super, tak mi to prezraďte. ;) A teraz späť k môjmu článku.

Neviem, či už ste aj vy dospeli do štádia, že si dovolíte vône kupovať úplne "naslepo" bez akéhokoľvek predchádzajúceho vyskúšania. Ja áno; stačí mi pozrieť sa na zloženie vône, prípadne, samozrejme s nadhľadom, prečítať pár recenzií a zhruba viem, čo od vône môžem čakať. Potom mi už len stačí nájsť na internete najvýhodnejšiu ponuku spomedzi slovenských e-parfumérií (nebudem zastierať, že dobrá cena je pre mňa dôležitá, a to najmä preto, že výroba vôní je v skutočnosti veľmi lacná záležitosť a ja nie som blázon, aby som zbytočne vyhadzoval peniaze len tak z pasie k vôňam) a čakať, čo mi privezie kuriér. Nebolo tomu inak ani tieto Vianoce. Niežeby som to nejak s darčekovaním počas Vianoc preháňal - to určite nie, na celý tento vianočný ošiaľ som v určitých smeroch alergický, ale nová vôňa jednoducho v mojom prípade k Vianociam patrí, tak buď mi odpustené! ;) Tento rok som hľadal pomerne dlho, pretože som nevedel, čo chcem. Na jednu stranu som si hovoril, že špecifických vôní mám už viac než dosť a že by mi možno urobila radosť dobre namiešaná masovka; na druhú stranu mi bolo jasné, že masovka by ma potešila na chvíľu, ale z poctivého "smradu" (všetko voňavé, čo nie je masovka, označujú zväčša ľudia za smrad...) sa budem tešiť dlho predlho. Nakoniec vyhrala, samozrejme, druhá možnosť, ale s ňou prišlo ďalšie rozhodovanie: kúpim si konečne "perníček" Eau Masculin od Lolity Lempickej alebo B*Men od Thierryho Muglera? Alebo radšej investujem do jednej z vintage pánskych vôní od Givenchy? A čo tak pánsky L´Instant od Guerlain? Bol pondelok 21. 12. a ja som stále nevedel, čo chcem a či vôbec niečo chcem. Ako to zvyčajne býva, nakoniec rozhodla náhoda: v jednej e-parfumérii na mňa čakal na sklade posledný kus darčekovej kazety PRADA Infusion D'Homme (100 ml EdT + 100 ml AShL + 100 ml ShG) za cenu nižšiu, než v tom čase stál 50 ml flakón samotnej vône. Nebolo mi treba veľa - klik, klik, klik a vôňa bola objednaná, dokonca s expresnou dodávkou do 24 hodín zadarmo. S PRADA mám veľmi pozitívnu skúsenosť v podobe mojej milovanej Amber Pour Homme, a tak ma hrialo pri srdci, že ani s Infusion D'Homme nemôžem šliapnuť vedľa. Na druhý deň som dychtivo od kuriéra prebral balík a uložil ho medzi ostatné darčeky pre mojich blízkych, pretože som si povedal, že skúšať sa bude až na Štedrý deň! ;) Tie dva dni predsa vydržím... Vydržal som.

Čakanie som si krátil analyzovaním zloženia a čítaním zahraničných recenzií:
Hlava: neroli z Tuniska, kosatec z Dalmácie
Srdce: vetiver, céder
Základ: olibanum zo Somálska, benzoin z Laosu (oboje druh aromatického kadidla)
V recenziách padali slová ako: náprotivok dámskej Infusion D'Iris, púdrová, nadčasová, luxusné mydlo (mimochodom táto vôňa sa predáva aj v podobe tuhého mydla) či elegantná sviežosť a moje čuchové bunky pomaličky jačali nedočkavou extázou, nevšímajúc si pritom blikajúcu kontrolku, že ten základ možno nebude úplne to pravé orechové, lebo toho kadidla v surovej (rozumej nezapálenej) podobe je tam nejak priveľa.

Nastal súdny deň, kapor sa zjedol, darčeky rozbalili a ja som sa so svojou novou vôňou pobral do mojej izby, lebo na "prvý čuch" potrebujem pokoj a sústredenie a nie celú rodinu pohrúženú do vianočnej nálady. Krabica ako inak luxusne strieborná, flakón z poctivého skla. Nastal čas vyskúšať vôňu. Vzhľadom k zloženiu je nevyhnutná skúška na koži, preto ak ju budete skúšať v parfumérii (alebo jej dámsky náprotivok Infusion D'Iris), zabudnite na skúšku na papieriku; kadidlové vône potrebujú k rozvoňaniu telesné teplo, s vôňou papiera sa nemajú rady a pravdepodobne by ste papierik rázne odhodili s tým, že "toto nie".
Infusion D'Homme to najskôr vybalí všetko naraz: svieži kvetinový tón neroli, elegantnú v tomto prípade skôr púdrovú vôňu kosatca (kosatec môže  byť aj kvetinovo svieži) a aromatický mix v podobe drevín a kadidla. Hlavne olibanum sa zo začiatku jasne prebíja v podobne trošku pohrebnej prachovej vône, až mi skoro pripomenul školskú kriedu. Treba počkať, olibanum sa usadí tak po 10 minútach a nechá vyniknúť najmä kosatcu. To ostatné je tam už potom len ako doplnok - zemitý vetiver a svieži céder len tak "pobehujú" okolo a držia Infusion D'Homme v spoľahlivo pánskej hladine. Vďaka kadidlám má zase vôňa spoľahlivú výdrž a jej jemnú stopu zachytíte na zápästí aj na druhý deň ráno. Napriek luxusne pôsobiacemu dojmu je Infusion D'Homme pomerne univerzálna vôňa - do školy, do práce, na večierok či do divadla - obstojí všade. Mne vonia trochu melancholicky - ako stvorená do sychravého novembrového rána. Ale nejakej depresie sa báť nemusíte, na to je Infusion D'Homme skutočne príliš elegantná. Občas z nej však mám aj rozpaky, lebo tých prachových a trošku pohrebných tónov je v nej sem-tam priveľa. Kupovať naslepo, obzvlášť pre slovenského muža, by som ju preto radšej nedoporučoval, nemuselo by to dopadnúť dobre.

Tak. Dúfam, že ste tento môj dlhší parfumový úlet prežili. ;) A nezabúdajte na dve otázky zo začiatku článku.

14 komentárov :

  1. :) Skvely clanok. Vynikajuco napisany. Najviac sa mi paci ten vyrok, ze Infusion D´Homme je prilis elegantna na depresiu :).

    Ja som velky fanusik Chanel Chance. Pouzivam ju uz roky, predtym to bola Chanel Allure, ta ma ale niekedy omrzela... V poslednej dobe ma dost oslovuje J´Adore od Diora.

    Pod stromcek mi ale nikto parfem nedal, to sa asi neodvazia :-P

    xx
    M.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tvoje parfemove recenzie ma neskutočne bavia z dvoch dôvodov : o vôňach som sa z tvojich článkov za pomerne krátky čas dozvedela viac ako za celý svoj život a tiež preto, že si podľa mňa jeden z mála ľudí, ktorý dokážu zaujímavo písať aj o vôňach... klobúk dolu.

    a ja som dostala už druhý rok Funny od Moschino ... vonia vynikajúco, hodí sa ku mne (viac ľudí mi to povedalo) a keďže som dosť mladá (:D) tak je primerane svieža ... som spokojná :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Naozaj super clanok, dobre sa cital.. Ja som myslim maniak na vonavky resp. ako na vsetko kozmeticke, mam ich doma v povianocnom obdobi asi cez 40, ale keby som mala vybrat asi moju naj naj oblubenu tak to bude Miss Cherie od Diora, asi pre nieco podobne ako si pisal ty, ked si dam tuto vonavku zaplavi ma pocit stastia..A to vazne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. dobry clanok, kolko toho vies o vonach!
    ja som nedostala novu vonu, mam klasiku Daisy a z Milana sme si priviezli novu Tom Ford -Grey Vetiver-pekna unisex
    ale kupila som mame Dior Jadore

    OdpovedaťOdstrániť
  5. 1. Veľmi, skutočne veľmi ďakujem za vašu pozitívnu odozvu! Nesmierne si ju cením!

    2. Som nadšený z toho, aké vône tu zatiaľ padli - Chanelky, J´Adore, rozmarná Funny, Miss Chérie od Diora, Daisy či dokonca Tom Ford, ktorého vône podľa mňa na Slovensku predýcha málokto - no jedna báseň!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Já jsem si pod stromeček nadělil Chanel Bleu - zatím jsem velmi spokojen. Už asi odzvonilo Paco Rabannovi s One Million a podobnými vůněmi, chtěl jsem vyzkoušet něco klasičtějšího jako je právě Chanel.
    http://eatdresslove.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Bleu tu už takisto má svoju recenziu! ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Moj vyber pred par rokmi zacalo moschino cheap and chick, potom sa presunul na gucci-eau de parfum II (tieto Vianoce som si dopriala uz treti flakon) a ako novinku (pre mna) som si objednala zen concentrated od shiseido:) medzi tym som este mala versace - bright crystal....a kedze parfumov nikdy nie je dost, uz teraz beham po parfumerkach a vybrala som 4 favoritov- versace- vanitas a versus, diesel-fuel a na zaver burberry-the beat(toaletku, parfum mi moc nevonia) ked budes premyslat o ktorej voni nabuduce spravit clanok tak ta poprosim keby si nieco pocmaral k tymto styrom:)
    a rob tieto recenzie na parfumiky dalej:) velmi ma bavia:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Vanitas tu už recenziu má, ale asi by ťa nepotešila 0:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. nie v pohode:) aspon viem, ktoru vylucim a ulahci sa mi vyber:)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. ale to zas nie :D tvojmu nosu moze vonat! ;) resp. ona vonia pekne, len nesplnila moje ocakavania

    OdpovedaťOdstrániť
  12. ved mi vonia ale mam trosku pocit, ze patri vyssim vekovym kategoriam:) a mozno nakoniec zvitazi trussardi- essenza del tempo(unisex)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ja som naslepo objednala Lanvin Oxygene.. hovorim si, ze lanvin nic nemoze pokazit. precitala som si par zahranicnych recenzii, lebo o tejto voni neviem ci uz poculi na slovensku, lebo v slovenskych parfumerkach som ju nenasla. ale mala vybornu cenu, tak mi ju jezisko nadelil pod stromcek, ovonala som az na stedry den a mozem povedat ze som naozaj spokojna! nezvycajna,kraasna vona.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. práve kvôli momentálne veľmi nízkej cene (vôňu totiž prestávajú vyrábať) si plánujem zaobstarať pánsky Oxygéne

    Oxygéne je skvelá vôňa - chladná, svieža, ale nie nejak prvoplánovo v štýle ovocie+kvetinky (na začiatku toho ovocia síce trochu je), ale skôr v podobe korenia; len škoda trochu slabšej výdrže, ale to môže byť individuálne

    veľmi dobrý výber :)

    OdpovedaťOdstrániť