piatok, 3. decembra 2010

Keď sa dojem vôbec nelíši od skutočnosti

Sú vône, ktoré sa ani náhodou nechcú páčiť každému (Chanel No. 5, Dior Homme, Thierry Mugler Angel...), ďalej sú vône, ktoré sa naopak chcú páčiť každému, ale pritom nestratiť na originalite (Lanvin Éclat d´Arpège, Versace Bright Crystal, Lacoste Essential...) no a potom sú vône, ktoré sa chcú páčiť každému a je im úplne jedno, že pritom voňajú ako obyčajná drogériová vodička v krajšom flakóne a za vyššiu cenu (Dolce & Gabbana Light Blue a......... jedna z najhorúcejších noviniek parfumérii alias Davidoff Champion). Informáciu o príchode tejto vône som zachytil ešte niekedy pred letom a nevenoval som jej ďalej pozornosť. Načo aj. Davidoff vyrába generické svieženky alebo koreničky pre kadekoho, a to nie je moja šálka kávy. Aké bolo preto moje prekvapenie, keď som s otvorenými ústami zostal hľadieť na "ultra-hyper-mega-total sexy" reklamu predstavujúcu túto vôňu. Rýchlo som skontroloval stanicu a ústa otvoril ešte viac - žiadna Fashion TV, ale Markíza! A potom som si uvedomil, že sa vlastne nemám čomu čudovať - flakón, názov aj zloženie tejto vône sú priam predurčené na to, aby pomerne ľahko pomocou intenzívnejšej reklamy presvedčili vo vôňach amatérsku Slovač, že TOTO je must-have, že TOTO je totálne sexy a zvodná chlapská vôňa a že TOTO musí dostať každý chlap pod stromček. Niektoré ženy budú bezpochyby presvedčené aj o tom, že TOTO ich mužom vyrysuje pekáč svalov na bruchu bez akejkoľvek námahy, stačí sa len nastriekať... Recenzia v článku.
Tak sa najskôr pozrime na oficiálne zloženie (že ma vôbec neprekvapilo, o tom sa ani nemusíme baviť...):
Hlava: citrón, bergamot (ooooo... aké nečakané, začať pánsku vôňu citrusmi)
Srdce: galbanum, muškátová šalvia (ooooo... aké nečakané, dať do srdca pánskej vône bylinky a koreniny)
Základ: dubový mach, cédrové drevo (ooooo... aké nečakané, ukončiť pánsku vôňu drevom)

A pridáme aj vzletný oficiálny slogan:
Davidoff Champion spúšťa túžbu mužov objaviť ich skrytý potenciál – základný inštinkt pre víťazstvo a silu. Davidoff Champion reprezentuje každodenný rituál muža, ktorý deň čo deň pracuje na svojej fyzickej aj mentálnej sile - aby sa stal šampiónom!

Pôvodne som vôbec nemal záujem skúsiť túto vôňu aj v reále. Nevidel som na to dôvod, pretože mi bolo jasné ako vonia a v spojení s reklamnou kampaňou, z ktorej sa mi vyhadzujú osýpky, som na reálne odskúšanie nemal chuť tým dupľom. Ale chcel som byť objektívny, nebudem tu predsa kydať len tak, čo si potom o mne pomyslíte! ;) A tak som ju teda skúsil. A......... chvíľka napätia.......... Champion ma v ničom "nesklamal". Respektíve, v ničom ma nesklamali moje očakávania. ;) Champion je neškodná a tuctová pánska vodička, s ktorou pri kúpe nemôžete šliapnuť vedľa, akurát že tých 50 eur (cena v e-shope Fann) za 90 ml flakón (o tom odpornom gýčovom flakóne by som mohol napísať samostatný článok) vyhodíte prakticky von oknom, pretože podobnú, ak nie rovnakú, vôňu zoženiete aj v najbližšej drogérii za rádovo nižšiu cenu a možno bude aj v krajšom flakóne...


A na záver reklamný spot, ktorý ste už pravdepodobne v našich TV zachytili aj vy:

3 komentáre :

  1. Ale tieto komercne parfumy dost casto kupuju aj zeny same sebe ak chcu vonat vynimocne. A vtedy to aj schvalujem. Lebo takychto damskych voni vela nemas a kto povedal ako musi vonat zena, ako musi vonat muz?
    Aj ked je pravda, ze toho sladuckeho Versaceho si na panovi s urcitym vkusom predstavit neviem :D:D:D
    Ale tak dokonca aj Dior - Fahrenheit si kedysi, ked som robila v parfumerke, u nas kupila jedna velmi elegantna pani s vytriebenym vkusom s tym, ze ju pouziva uz dlhy cas...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. veľmi dobrá poznámka, podobné typické a nekonfliktné pánske vône si naozaj často kupujú aj ženy

    no, ja zastávam názor, že všetky pánske vône sú viac-menej pekné alebo aspoň znesiteľné, ale pri ženských vôňach to neplatí, v nich sa dajú nájsť skutočne nepríjemné odéry, napríklad taký Gold od DKNY... tam už človek nevie či ešte vonia ako kvety, alebo už ako hovienka... ale všetko záleží od nosa, vône vníma každý inak :)

    a chlapi, prosím, ak toto čítate, nie, vám NIE JE dovolené kupovať si dámske vône, lebo žena môže voňať po šalvii či vetyvere, ale chlap po pivonke a ružičke voňať rozhodne nemôže

    ty si pracovala v parfumerii? tak to nepochybujem, že si musela byť vynikajúca predavačka, ktorá o vôňach aj niečo vie, čo sa o drvivej väčšine predavačiek v parfumeriách povedať určite nedá

    uf, Fahrenheit, ktorého nerozdýcha ani kdejaký chlap, na elegantnej pani? tak to by som chcel zažiť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. môžem potvrdiť - Fahrenheita používala jedna známa (trochu staršia ako ja :)) a vôňa sa na nej rozvinule skutočne krásne, nepovedal by si, že je to Fahrenheit ...

    OdpovedaťOdstrániť