nedeľa 26. septembra 2010

Tamara Heribanová odhalí tajomstvá slovenského šoubiznisu

Už je mi jasné, čo je v súčasnosti najviac in. Nie je to najnovší model kabelky od Louisa Vuittona, ani tenisky od Dolce&Gabbana; je to možnosť vydať vlastnú knihu. A keď mohla vlastnú knihu (silné slovo...) vydať Hana Lasicová, tak ju môže vydať aj Tamara Heribanová. Tamara je svojrázna osôbka slovenského šoubiznisu známa najmä svojimi módnymi kreáciami a svojskými názormi. Pre niekoho je ikona štýlu, pre mňa ani náhodou; ale neprekáža mi. Tamara sa vďaka svojim rodičom pohybovala v svete šoubiznisu prakticky odmalička, a tak niet divu, že ústrednou témou jej prvotiny Predavačky bublín (vychádza 20. 10.) sú pomery v komickom svete nášho kvázi šoubiznisu s jeho leskom aj biedou. Ak sa vám bude zdať, že mená niektorých postáv sú až nápadne podobné reálnym osobám, nemýlite sa. Aspoň bude sranda...


„Ľudská psychika je komplikovanejšia ako akákoľvek tajnička.“

Eva Widermanová žije vo svete rýchlokvasených celebrít, falošných vzťahov a trblietavej pretvárky. Pohybuje sa medzi ľuďmi, ktorí denno-denne vyrábajú veľké farebné mediálne bubliny. Vďaka nim sa skoro každý môže stať aspoň na chvíľku slávnym.
Evu Widermanovú tento umelý svet zraňuje a najradšej by z neho utiekla. Niekam ďaleko. K svojim milovaným kaktusom, k vysnívanej láske a k naozajstným priateľom. Keď padne na úplne dno, zachrániť ju môžu už len antidepresíva.
Tamara Heribanová vo svojom románovom debute opisuje život veľkého vydavateľského domu. Originálnym humorným spôsobom zachytáva precitlivenú dušu hlavnej hrdinky, asistentky obávanej šéfredaktorky najvplyvnejšieho bulvárneho časopisu. Eva Widermanová varí kávu, rozdeľuje poštu, o ničom nerozhoduje a tvrdí, že ničomu nerozumie. Vraj ani sama sebe.

3 komentáre :

  1. Mne je Tamara vweľmi sympatická. Žeriem všetky jej články. Som ani nevedela, že vydáva knižku.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ak sa k nej dostanem, určite si ju prečítam... slovenský "šoubiznis" ma baví... práve preto, aký je :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ach jaj, preco ma kazda slovenska slecna potrebu vydat knihu? Tamarine clanky mam velmi rada, ale kniha ma nechytila vobec, ci uz dej, vazne potrebujeme dalsi hlboky ponor do slovenskeho showbiznisu?!?!?! alebo samotny sposob pisania a to je co povedat lebo maloktora kniha sa mi sprotivi po precitani uryvku. Vo vysledku nemam problem dat to ako citanie s kniznice, ale peniaze by som nu urcite nevyhodila.

    OdpovedaťOdstrániť