Kto by nepoznal ikonickú polokošeľu Lacoste? V prakticky nezmenenej podobe sa predáva už od roku 1927 a spoľahlivo sa dokázala zaradiť medzi základné kúsky pánskeho šatníka. Či chcete pôsobiť ležérne, či športovo, či tak akurát elegantne - Lacoste polokošeľu môžete jednoducho skombinovať s čímkoľvek. Navyše dnes sa už medze nekladú ani čo sa týka portfólia farieb a na výber máte nespočetné množstvo odtieňov od konzervatívnych až po extravagantnejšie. Ak vás zaujíma symbolika kódu L.12.12, vedzte, že je prostá: L vyjadruje iniciálu značky, prvá 12ka predstavuje kódové označenie patentovaného materiálu, z ktorého sa polokošele vyrábajú v prevedení s krátkymi rukávmi, no a druhá 12ka označuje číslo návrhu, ktorý sa nakoniec zrealizoval a dostal do predaja. V Lacoste sa rozhodli ich legendárnemu výrobku vzdať hold, a tak vytvorili trojicu vôní, ktoré tak ako trojica najobľúbenejších farieb (tenisová zelená, univerzálna biela, morská modrá) majú vyjadrovať tri základné typy vône, medzi ktorými by si každý muž mal nájsť tú svoju.
Priznám sa, do testovania tejto kolekcie som sa veľmi nemal... Dostatočne ma odradilo testovanie štvorice vôní Big Pony, ktorými pár mesiacov pred Lacoste zase vzdal hold svojej jazdeckej polokošeli Ralph Lauren (recenzia tu nie je, pretože to ani nestojí za zmienku). Bohužiaľ, nech sa na to pozerám, z akej strany len môžem, musím konštatovať, že aj táto pocta značky Lacoste je pocta vcelku pochybná. Od pocty sa očakáva niečo viac než len ustráchané plnenie flakónov syntetickými estermi za dolár pol litra...
Lacoste je celkovo v posledných rokoch jedna veľká tragédia, ktorá sa len povedomím značky (zvlášť u nás na Slovensku je Lacoste trápne preceňovaný) zubami nechtami drží na regáloch parfumérií. Čo sa mňa týka, patria vône Lacoste dávno do drogérie a ich ceny by bolo potrebné skresať aspoň o polovicu. Čo začalo pred pár rokmi doteraz mimoriadne obľúbenou Lacoste Pour Femme (a pánskou Essential), skončilo pri trápnych ružových odnožiach Touch of Pink vhodných akurát tak pre pubertiačky...
A trojica vôní L.12.12 smelo pokračuje v nastolenom trende. Každá jedna má ešte samostatný prívlastok, ale môj mozog si ich nebol schopný zapamätať, lebo v konečnom dôsledku sa všetky zliali do jednej ustráchanej tuctovej vodičky, ktorú hravo zameníte za hocijaký after shave Adidas. Neviem, kde zostala snaha o to "aby si každý muž našiel to svoje", ale nech mi nos odpadne, ak na začiatku nevoňajú všetky úplne rovnako - nudný grapefruitový závan jednoducho otvára každú z nich a skúsený nos už dávno stráca záujem dozvedieť sa, čo sa skrýva pod ním. Ale aj ten výraz "skrýva" je príliš silná káva, oveľa viac sa hodí výraz "čučí", lebo ani potom to nie je žiadna sláva.
Modrá je kupodivu sladšia, nič morské necítiť; hold, v súčasnej dobe letia teplé ambrové vône kde-tu prešpikované "vianočným" korením. Škoda, že to tu bolo už asi tisíckrát... Mne sa už teda z tohto kolená nepodlomia... Výdrž je prijateľná.
Biela napovedá už samotnou farbou. Pod citrusovým závanom čučí opatrná pánska kvetinovka s pižmom a drevami, pravda, príjemná, akurát že zúfalo okukaná a hlavne tak do hodinky ufujazdí rýchlo kamsi...
Zelená toho takisto veľa napovie už svojou farbou - citrusovo šťavnatý zelený mix, z ktorého sem-tam vykukne viac citrusov, sem-tam čerstvá bylinná sviežosť. Výdrž je katastrofálna, ale to sa pri podobne stavanej vôni dá ospravedlniť.
Kúpiť? Nekúpiť? To je v tomto prípade veľmi individuálne. Isté je, že žiadneho tatka, brata ani frajera so žiadnou z trojice vôní neurazíte (i ja by som ich minul, keby som hociktorú dostal ako darček), náročnejšie a skúsené nosy však budú určite hľadať inde. Horšie je to však s tým, kde vlastne nakúpiť: tých cca 60 eur, čo si za 100ml flakón pýta FAnn, je cena nielen mimo rozum, ale aj mimo celú galaxiu, avšak aj v e-shopoch zatiaľ cena osciluje okolo 50 eur, čo je stále priveľa... Počkajte tak rok-dva, potom sa budú predávať aj menej než za polovicu. Alebo sa na Lacoste vykašlite a kúpte predsa len niečo úplne iné.
Zhodneme sa. Svojmu chlapovi by som ziadnu nekupila ani nahodou. A najviac mi zaludok nadvihuje biela.
OdpovedaťOdstrániťLacoste je podľa mňa na úrovni tak Escady, do drogérky s nimi! Tie ceny sú premrštené a výdržou sa akurát tak vyrovnajú ich fake bratom "Lacroste"
OdpovedaťOdstrániť