piatok, 18. marca 2011

Niečo do tepla

Už sme dlho nerecenzovali, však? Tak to musíme napraviť.

Áno, vo vzduchu skutočne cítiť jar. Všetci začínajú ožívať, mať dobrú náladu, odkladať kabáty do skríň a tváriť sa, že s príchodom jari sa všetko zmení k lepšiemu. Mňa s príchodom jari pravidelne sprevádza jarná únava a nechuť, peľová alergia a odpor k studeným ránam a teplým poobediam, keď ráno je človeku zima a poobede v MHD zomiera od tepla. Ja chcem späť jeseň... STOP. Späť k téme článku. A keď už sa teda otepľuje, skočil som do parfumérie okuknúť jarné novinky. Zase nemali všetky, ale to už ma neprekvapuje. Ak by som bol hnusný, článok o recenzovaných vôňach by som napísal takto:

Zoberieme 3 ľubovoľné citrusy, 3 ľubovoľné jarné kvetinky a štipku pižma, chrstneme to do mixéra, dobre rozmixujeme, primerane vychladíme a podávame podľa chuti vždy v inak zafarbenom koktejlovom pohári, aby sme sa z tej nudy nezbláznili.

Ale ja k vám nechcem byť hnusný. Možno chcete tip na príjemnú jarno-letnú vôňu a rozhodne sa nechcete obmedzovať len na ulepené Escady; alebo si chcete jednoducho prečítať recenzie. Čitatelia z radov mužského pokolenia môžu takisto čítať, aj na nich sa tentokrát dostalo.

Za obeť padli:
LOVE LOVE Parfums - Sun & Love
LACOSTE - Joy of Pink
HUGO BOSS - Orange Sunset
HUGO BOSS - Orange For Men
GUCCI - Guilty Pour Homme

 
LOVE LOVE Parfums - Sun & Love
 Najväčšia záhada hneď na začiatok. O čo tu prosím ide? Aké LOVE LOVE Parfums? Veď toto je vôňa značky Morgan, nie? Pohádali sa hádam v Morgan s firmou, ktorá pre nich vyrába(la) vône? Alebo ako to vlastne je? Vie mi niekto odpovedať? Názov Morganovský, flakón Morganovský, štýl Morganovský a "prekvapivo" aj samotná voňa je Morganovská. No nič, na tom aj tak nezáleží. Ako Sun & Love vonia? Pozrite sa na to, ako sa prezentuje. Viac ani dodať netreba. Sun & Love je jednoducho pubertálne pôsobiaca letná polievačka. Hlava menuje citrusy a hrušku - no, keď sa mi to spojilo dohromady, cítil som niečo také ako svieži ananás. Hlava vône skutočne nie je zlá. Potom sa objavia tuto-tamto kvety: zloženie menuje ružu, fréziu, kvet pomarančovníka a konvalinku, ale to sú také keci... Sú to kvetiny svieže všeobecné a ich úlohou je stabilizovať a nie dominovať. Základ je typické takmer nebadateľné pižmo, ktoré sa dá charakterizovať ako "proste mi niečím vonia ruka". Ale aj tak je komické, že som Sun & Love takto podrobne vykreslil, pretože jeho priebeh je v skutočnosti oveľa jednoduchší - hlava vonia asi tak 5 minút a potom už necítite skoro nič. Čo s tým? Kupujte buď veľký flakón a polievajte sa, alebo malý a čakajte, kým vám Sun & Love začne liezť na nervy; pravdepodobne to nebude trvať dlho. Komu odporučiť? Dievčatám do 18 rokov, ktoré rady nosia biele bikiny a v pupku majú piercing.

LACOSTE - Joy of Pink
Joy of Pink je ďalšia z "pink" kolekcie, ktorú začala v roku 2004 Touch of Pink a nasledovali ju Dream of Pink a Love of Pink. Že všetky voňajú tak nejak rovnako a len sa prebiehajú v tom, ktorá bude odľahčenejšia a ktorá hustejšia, to je tak nejak jedno. Ružovú treba udržovať pri živote stoj čo stoj, je to totiž magnet pre potenciálne zákazníčky. Keď som v parfumerii do ruky bral flakón Joy of Pink, kamarátka, ktorá testovala so mnou, veľmi trefne poznamenala: "Vône Lacoste? Hm, to je tak že idem si kúpiť ich tričko a k tomu prihodím nejakú ich vôňu...". Sám by som to lepšie nepovedal. Vône Lacoste patria jednoducho napr. ako vône od Bossa k spoľahlivej istote, že nenatrafíte na nič prehnane výrazné alebo divné. Adekvátne voňajú aj k teplákom, aj k biznis kostýmčeku (rozumej - aj športovo, aj elegantnejšie, záleží od sebaprezentácie). Akurát ich cena kvalite nezodpovedá. Ale na to sme zvyknutí, že? Nie inak je tomu u Joy of Pink. Začiatok je veľmi citrusový, respektíve pomarančový, pretože tam okrem kyslosti cítiť aj sladší ovocný závan. Zloženie menuje grep, ale k tomu mi tam chýba jeho trpkosť, takže sú tam proste pomaranče. Dôrazne odporúčam skúšať na koži, pretože na papieriku sa absolútne neprejaví kvetinová časť zastúpená pivonkou. No, moc to k sebe nejde, lebo tá pivonka je skôr elegantne pudrová než ľahko svieža... Ale aj tak je to jedno, lebo než vám to začne vadiť, pivonka je preč a na rad nastúpi opäť ľahké pižmo. Nenechajte sa zlákať rečami, že vo vôni je exotický tón nápoja Curacao, pretože tam nie je. Výdrž je nič-moc a tých 56 € za stredný 50ml flakón za to určite nestojí. Nakúpte za tri éčka v drogérii, výsledok bude rovnaký, lenže značne ušetríte.

 HUGO BOSS - Orange Sunset
Orange Sunset nie je žiadna novinka. Predstavená bola v auguste 2010, to len k nám sa dostala až teraz v zime a vo FAnn ju mali vystavenú medzi novinkami. Predtým som ju neskúšal, a tak som po nej siahol, hoci mi aj tak bolo jasné, čo to bude zač. Takže v prvom rade: Siena Miller v reklame na sebe môže mať oblečené priesvitné tielko a kúpať sa v žiari letného západu slnka, ale z Orange Sunset to určite neurobí letnú oblievačku. Áno, zo začiatku je svieža - zloženie menuje mandarínku a ja nemám dôvod nesúhlasiť, ale to je len taký svieži pozdrav na začiatok. V zložení sú aj biele kvety a vanilka, a tých sa po vyprchaní citrusov určite dočkáte. Jednoducho Orange Sunset sa zmení na elegantnú a ženskú vôňu. Nebojte sa, nie je to žiadny bolehlav, tie biele kvety sú ľahké a vanilka chladivá, ale letnou oblievačkou by som túto vôňu určite nenazval. Pôvodná Orange je lepivý pomarančový bonbón, Sunset je jej elegantnejšia a umiernenejšia staršia sestra. Výdrž je celkom slušná a je to aj vôňa vhodná do práce, tak na to myslite, keď zatúžite po zmene.

HUGO BOSS - Orange for Men
Keď už som mal v ruke jedného Bossa, schmatol som hneď aj druhého. Zaujímalo ma, ako asi vonia Orlando Bloom, keď tvrdí, že túto vôňu "proste miluje". Nuž, Orlando, voniaš mlado, ležérne, hravo a optimisticky, ale moc silný dojem nezanecháš. Predpokladám, že z tejto vône bude bestseller, lebo značka sa do jej propagácie oprela pomerne silno a do flakónu namiešala vydarenú pánsku svieženku bez potreby využitia obligátnych citrusov. V hlave má byť jablko a to tam určite aj je. Je to typické trpké a kyslé pánske jablko, ktoré mi pripomenulo pánsku verziu Be Delicious od DKNY. Doplnené je sladšou zmesou korenín a typicky pánskych drevitých tónov. Vôňa sa vydarene dopĺňa s pôvodnou dámskou Orange. Je zjavne určená pre mladých mužov a k ležérnemu oblečeniu, takže narozdiel od iných pánskych Bossov mi k obleku rozhodne nepasuje. Jej výdrž je zlá, z kože som ju mal preč div nie za 10 minút a do okolia sa prestala šíriť hádam ešte skôr. Ale nepochybujem, že pre dievčatá bude Orangeom navoňaný chlapec iste veľmi sexy. ;)

GUCCI - Guilty Pour Homme
Už keď som na túto vôňu na mojom blogu dávnejšie upozorňoval, zastonal som, že zloženie napovedá, že to bude pekný trapas. Dlho som ju vyčkával v parfumériách až ma to prestalo baviť a pustil som ju z hlavy. Keď som ju teraz objavil, už sa mi ju ani nechcelo skúšať, napokon som však neodolal. A GUCCI ma nasral. Pánska Guilty je geniálny náprotivok k odpornej generickej dámskej Guilty, ktorá sa za každú cenu chce tváriť seksi a pritom na to nemá absolútne žiadne predpoklady. Dámska Guilty boli okorenené pomaranče, pánska Guilty je citrusová levanduľa. Je teda sladšia, nekonfliktná, objektívne sa dá považovať za peknú, ale subjektívne nie, pretože mne podobné AXE vône za desiatky eur lezú nenormálne hore krkom. Vzhľadom k dojmom by som ju prirovnal k Bleu de Chanel. Jednoducho takáto pánska vôňa tu bola už 100-krát a Guilty je navyše naliata do fakt že hnusného flakónu pripomínajúceho pľoskačku na pálenku. Jednoducho hrôza. Cenu som si nevšimol a radšej ju ani vedieť nechcem - je to Gucci a je to novinka, takže cena bude vzhľadom k nulovej originalite vône priam absurdná. Dosť už, nebudem sa rozčuľovať a radšej si idem privoňať k mojej Pour Homme II, k sestrinmu Rush alebo k maminej Flore, nech si GUCCIho uchovám len ako výborného tvorcu vôní.


PS1: ďalšie recenzie na jarné novinky určite budú, chcem konečne vyskúšať napr. Jeanne La Plume
PS2: v Marionnaud som skúšal dlho očakávanú Belle d´Opium od YSL, ale dojmy z jej skúšky boli pre mňa tak prekvapivé, že ju musím skúsiť znovu, aby som mohol zodpovedne napísať recenziu
PS3: neboj sa Véronique, nezabudol som na teba, ale nebol už čas hľadať One Million

5 komentárov :

  1. mne sa môj parfém už tragicky míňa, nájdi nejkú freš grep novinku. z tohoto ma nič nezaujalo a ružové lacoste je podľa mňa tiež veková kategória do 18.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ak môžem niečo odporučiť, tak je to Lanvin-Marry me! krásna, svieža, jazmínovo-broskyňová vôňa :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ...akých nájdeme na trhu milión, a to aj za oveľa nižšiu cenu ;)

    OdpovedaťOdstrániť