pondelok, 1. októbra 2012

Českí podnikatelia chcú VOGUE

Už niekoľko mesiacov sa na českom mediálnom trhu vedú špekulácie o tom, kto konečne presvedčí vydavateľstvo Condé Nast, aby predalo licenciu na vydávanie magazínu VOGUE v Česku (samozrejme s distribúciou aj na Slovensko).



Je však otázne, nakoľko bude tento zámer aj dotiahnutý do konca. Niežeby bola problémom astronomická cena za licenciu, ale skôr veľmi striktné podmienky, za ktorých Condé Nast licenciu na VOGUE vydáva - a Československý trh sa mu zatiaľ stále nepozdáva ako dostatočne lukratívny. Podľa klebiet materskému vydavateľstvu nestačí počet vhodných inzerentov a nevidí ani dostatočný počet spotrebiteľov, ktorí sú na našom trhu ochotní nakupovať ten najluxusnejší tovar. Condé Nast si totiž nemôže dovoliť riskovať akúkoľvek stratu dobrej povesti a rentabilitu tak významnej značky, akou je VOGUE. Českí podnikatelia sa však vraj už niekoľko týždňov snažia vydavateľstvo presvedčiť, že situácia sa zmenila a náš trh je dostatočne bonitný, aby uživil luxusnú tlač. Na druhú stranu však aj samotné Condé Nast poľavilo v striktných kritériách a čoraz viac otvára VOGUE svetu, čoho dôkazom sú aj najnovšie edície v Turecku a Beneluxe, takisto je to už pár rokov, čo sa vo väčšine edícií začala objavovať aj cenovo prístupnejšia móda. Na druhú stranu sa však pre český trh napriek viacerým pokusom doteraz nepodarilo získať ani licenciu na vydávanie oveľa menej exkluzívneho magazínu GLAMOUR.

Medzi viacerými záujemcami o vydávanie českého VOGUE vyniká najme podnikateľ Zdeněk Bakala, ktorý je majetkovo prepojený na vydavateľstvá Respekt Publishing a Economia. Hoci tieto vydavateľstvá nevydávajú žiadny magazín zaradený do segmentu lifestylovej tlače, hlavný dôvod treba hľadať v podpore ich ostatných podnikateľských aktivít. Manželka pána Bakalu je totiž predsedníčkou predstavenstva spoločnosti Luxury Brand Management, ktorá nielenže už teraz zastupuje niekoľko luxusných značiek v Českej republike, ale snaží sa tiež získať niekoľko ďalších nových butikov na známej Pařížskej ulici. Rozšírenie o ďalšie butiky v Pařížskej by tak Luxury Brand prinieslo značný vplyv v tejto exkluzívnej nákupnej triede a získanie módneho magazínu by v tomto kontexte mohlo byť logickým krokom pre podporu podnikania.

Nikto zo záujemcov však klebety o českom VOGUE nekomentuje, a tak zostáva len čakať, ako sa nakoniec situácia vyvinie.

2 komentáre :

  1. pochybudem, to by Slováci určite nekupovali :( samá reklama :( no čo už :(

    www.karissaworld.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No ja by som bola veľmi rada keby bol český Vogue... :) ľahšie čítanie a nie rozmýšľať počas čítania čo to anglické slovíčko znamená... a možno by bola aj lepšia cena než 12 €... no ja by som si ho rozhodne kupovala :)

    OdpovedaťOdstrániť