streda 26. októbra 2011

Jesenné "novinky"

Nie, nebol som od napísania posledného "voňavého" článku v parfumérii po prvýkrát. Zašiel som si viackrát a jediný dôvod, prečo píšem článok až teraz je, že som čakal, kedy konečne bude o čom písať. Jednak tentokrát naše parfumérie vypúšťali novinky do regálov ako sa im zachcelo - v jednej predajni mali to, v druhej ono, v tretej nič a jednak som čakal, či sa spomedzi noviniek objaví TO niečo, čo by ma prinútilo sadnúť si a začať písať. Nuž, nič také sa neobjavilo... Keďže sa však žiadosti o nový voňavý článok množili, nezostalo mi nič iné, len vám splniť prianie. Ale úprimne: ak sa plánujete počas týchto hnusných jesenných plieskaníc hnať do parfumérie len preto, aby ste objavili TO niečo, čo vám pohladí čuchové bunky a opantá zmysel, neunúvajte sa. Uvarte si čaj, vezmite do ruky knihu a pre potešenie na seba streknite vašu dlhoročnú "signature". Ani túto jeseň za ňu pravdepodobne náhradu nenájdete... Aj keď vlastne... ak sa to tak vezme, ak máte trošku odvahy, favorita si možno nájdete.

Za obeť padli:
Lancôme Trésor Midnight Rose
Prada Candy
Versace Yellow Diamond
Bottega Veneta Eau de Parfum
Cartier Baiser Volé
Burberry Body
Elie Saab Le Parfum



Lancôme Trésor Midnight Rose
Trésor, rokmi overená klasika, dostáva v súčasnosti riadne zabrať. Pred pár rokmi Lancôme vyrukoval s ľúbivou ružovou Trésor In Love, poriadne sa oprel do kampane a úspech na seba nenechal dlho čakať. Objektívne vzaté, In Love vôbec nebol zlý - pekný flakón, pekná reklama, vôňa hoci stokrát predtým namiešaná, ale príjemná, jednoducho ideálny darček a ideálny spoločník na všedný deň. Rozbehnutý kolotoč však treba udržiavať v neustálom pohybe, a tak tu máme Midnight Rose alias Trésor, ktorý má medzi vôňami Lancôme zaujímať pozíciu "toho pre mladé slečny". Nie, takáto pozícia nemusí vždy znamenať cukríkovú katastrofu, v prípade Midnight Rose je to však hádam vzhľadom k ušľachtilému predchodcovi ešte horšie... Želatínové bonbóny s cukrovou krustou pretavené do parfumu. Ak si kúpite fialové Skittles a privoniate k vrecúšku, dostanete navlas to isté: tak trochu syntetickú zmes čiernych ríbezlí a lesného ovocia a do toho čosi sladké v pozadí. Ešte ma napadla jedna asociácia: "ovocné čočky" Lipo, ktoré sa predávali hádam ešte za socializmu, alebo Bonpary tej tmavofialovej farby... Inými slovami: Midnight Rose je bonbón so všetkým, čo k tomu patrí a naoko elegantný imidž s rozkošou Watsonovou to nezachráni... Dajte očuchať svojej 12ročnej sesternici, určite bude nadšená.

Prada Candy
 Candy zďaleka nie je taký prúser ako Midnight Rose, ale aj tu je badať jasnú snahu o komerčný úspech (čo predchádzajúce Prady vzhľadom na ich nezvyčajnosť a originalitu nespĺňali). Ale je to stále Prada, takže štipka originality sa nájde. Candy je jednoducho candy - lahodná karamelka. Pri čuchaní máte vyslovene fyzický pocit, ako by ste práve na panvici rozpúšťali cukor na karamel a vedľa bol položený lusk vanilky. Jednoducho mňam. Tú vôňu si vychutnávate tak intenzívne, až zabudnete na čas a hups, karamel vám začne prihárať a objaví sa trochu horký, ale stále sladký tón - tak to je presne tá štipka originality, ktorou sa Candy líši od ostatných vôní založených na karamele. Pre niekoho bude možno práve to kameňom úrazu. Pre iného to zasa môže byť pomerne veľká lineárnosť Candy - vôňa sa takmer nemení, len pomaličky slabne... A koniec príde pomerne rýchlo, čo je škoda. Na druhú stranu, cieľovej skupine by mohol celodenný karamelový držiak privodiť mierny šok... ;)

Versace Yellow Diamond
Žmýkať treba dosucha. To v dnešnej dobe platí dvojnásobne a v prípade sveta parfumov stonásobne... Versace prvoplánovo ťaží z obrovského komerčného úspechu vône Bright Crystal a robí to úplne bez hanby. Načo vymýšľať niečo nové, stačí zmeniť farbu, ono si to už svoje ctiteľky nepochybne nájde... Mám sa začať báť a čoskoro očakávať Green Diamond, Blue Diamond, Red Diamond či Purple Diamond? Úprimne, šlo by to prefarbiť na všelijako a samotný obsah by nepotreboval žiadnu nutnú zmenu... Zatiaľ čo Bright Crystal je geniálne vyvážená svieža vôňa a právom jej náleží komerčný úspech, o žltom diamante sa to rozhodne povedať nedá. Citrónovo-kvetinová zmes číslo 1537, v ktorej ani nejde rozoznať jednotlivé zložky. Jednoducho expresne namiešaný osviežovač, ktorý znalý nos musí vytáčať do nepríčetnosti... To už radšej nejaký Adidas... A žltý diamant strčiť na záchod...

 
Bottega Veneta Eau de Parfum
 Takmer tri roky trvalo, než sa Bottega Veneta a Coty zhodli na tom, ako má vyzerať prvá vôňa tejto svetoznámej talianskej značky, ktorej ceny kabeliek stúpajú k výšinám, na ktoré sa Vuittonky pozerajú so slepou závisťou. Podarilo sa? Nuž, podarilo. Milovníčky kožených vôní nech zbystria pozornosť: Bottega Veneta je elegantná "koženka", ktorá si z vône tohto materiálu berie tú krotkejšiu, pre komerciu znesiteľňejšiu časť. Bottega Veneta vonia ako keby ste vstúpili do luxusného obchodu s koženými výrobkami a v ústach pritom cmúľali eukalyptový cukrík. A k tomu trochu elegantných kvetov. Možno to neznie moc lákavo, ale súďte až po tom, čo vyskúšate! Bottega Veneta bude vaším dokonalým doplnkom k biznis kostýmčeku a kvalitnej koženej kabelke.

Cartier Baiser Volé 
 Ľalia: kráľovná kvetov, symbol čistoty, opojná bohyňa voňavej ríše, vo svete parfumov často vo forme ukrutného bolehlavu vznášajúceho sa vo vzduchu ako dusivý plyn, ktorý prebíja všetko ostatné. Niektorí ju milujú, väčšina kvôli jej "hulákaniu" nenávidí. A potom príde so svojou novinkou Cartier a všetkým vytrie zrak! Ukáže totiž ľaliu nie len ako opojný nektár, ale aj ako žiarivý kryštáľ oslepujúci okolie. Baiser Volé začína ako jasne svieži zelený puk, ktorý sa postupom času rozvíja do nežnej bielej kvetinovej vône, aby mohol v plnom rozkvete odhaliť svoju sladkú, púdrovo-nektárovú tvár. Pozrite sa na reklamu vône a vidíte to isté: na jednu stranu slnko, čo rozžiari celú miestnosť, na strane druhej matné belostné ramená elegantnej dámy odetej v saténe. Či bude pre vás Baiser Volé celodenný spoločník, alebo si ho odložíte na špeciálne príležitosti, to už bude záležať na tolerancii vašich čuchových buniek...

Burberry Body
 Aj Burberry túži po komerčnom úspechu... A použil na to osvedčený trik: nahotu. Ktorá žena by predsa nechcela podtrhnúť vôňu svojho tela (myslené v tom umytom a feromónmi nabitom zmysle)? A ktorý muž by odolal kúpiť svojej partnerke vôňu, ktorá mu má neustále motať hlavu? A k tomu ten flakón pôsobiaci tak trošku ako luxusný vibrátor... Odhadujem, že sa práve medzi čitateľmi tvoria dve skupiny: taká, ktorá pri čítaní týchto slov znechutene krúti pery a taká, ktorá sa už nevie dočkať skúšky... Ak mám hovoriť sám za seba, prosím vás, milé ženy, len o jedno: s Body na mňa rozhodne nechoďte... Telovky tohto typu neznášam, som na ne priam alergický. Čpavá vôňa telového pižma s kosatcom, klasickou Niveou a zamatovou broskyňou na mňa pôsobí ako cesnak na upíra. Došlo to až tak ďaleko, že som Body utekal umyť. Avšak je mi jasné, že existuje početná skupina žien, ktorá podobné vône miluje. Preto skúšku doporučujem, Body sa vyrovná aj tým najlepším telovkám. A kto má guráž, môže si kúpiť aj jej Intense verziu.

Elie Saab Le Parfum
 V dnešnej dobe má už svoj parfum kde-kto. Je preto tak trochu prekvapením, že napriek zatiaľ krátkemu pôsobeniu na módnom nebi s ním dnes už svetoznámy návrhár večerných rób prišiel až teraz. Le Parfum rozhodne neoplýva originalitou... Podobných bielych kvetinoviek s medom, hrajúcich tak trošku na Angelovskú nôtu, sú dnes už mraky. Lenže napríklad aj tých rozmarných, vlajúcich večerných šiat je už dnes habadej, a stále, ak sú dobre ušité, sa radi pokocháme tým honosným pohľadom. A presne to je prípad Le Parfum: niečo podobné tu už síce bolo, ale ak je to dobre namiešané, vždy s radosťou pohladíme svoje čuchové bunky. Le Parfum je elegantný a ženský a bude tvoriť výborný doplnok k večernej róbe. Odvážnejšie ženy sa ho nebudú báť použiť ani cez deň. Len tá cena je trochu premrštená...

Tak, toľko pre tentokrát :)

6 komentárov :

  1. V podstate suhlasim s tvojimi dojmami, nicmene, ani jednu z uvedenych voni si nakoniec nezaobstaram (i ked som vazne zvazovala Bottegu), lebo i v tych vydarenejsich kuskoch mi nieco vadi - v Bottege akysi preflaknuty, oriflamovsky akcent, ktory tam citim v istom momente, v Cartier privela lalie atd.
    Cim so starsia, tym viac sa vraciam k parfumovej klasike a vonam mimo hlavny prud.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. neviem ci mam suhlasit kedze som ani jednu vonu necitila...ale ja sa priznam som na slaadke vonu typu oh,lola alebo viva la juicy :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. cartier som skúšala a ten mi voňal, ale veľmi som sa tešila na ellie saab lebo jeho handry mám rada, ale vôňa ma maximálne sklamala....ako mydlo mi to prišlo....a burberry ma ničím neohúrilo, ich voňavky ma nikdy neohúrili...
    ostatné som tuším už nevoňala....ešte boteggu, ale tú si už ani nepamätám :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. no... ešte som ich síce nevoňala, ale tak akosi som predpokladala presne to, čo je tu napísané- versace hnus, bottega veneta super... trochu ma sklamalo body, čakala som, že to bude niečo, čo splynie s vôňou tela, no a nakoľko pižmo nemôžem ani cítiť.... :-/ recenzia na elie saab tiež nesklamala, pretože ak jeden človek robí nadpozemsky krásne šaty, ani parfém nemôže byť iný, než ako určený vílam :) prada tiež trochu sklamala, pretože mám Infusion d'Iris a je to naozaj zvláštna vôňa, povedala by som trochu retro

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Body jednoznačne vyskúšaj a rozhodni sa podľa seba :) telovku bez pižma ale asi ani vyrobiť nejde

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jedno mi skutocne nemozno nepoznamenat - ze z tohto vyberu nie je naozaj nic pouzitelne... Mozno mam len iny vkus, ae jedina vona, co sa tento rok na trhu zaskvela, je renewed Laura Biagiotti Venezia. Je uzasna! Aj ked je to tak trochu navrat do cias minulych, ale zato overenych. Skratka kriza vo svete zasiahla nielen ekonomiku, ale aj inšpiráciu. Alebo chcú tvorcovia vôní len povedať, že sa im neoplatí lámať si hlavy, keď market nemá silu reagovať. Alebo je v tom message, že nielen dĺžka sukní popisuje stav mešca spoločnosti, ale aj originalita parfémov.

    OdpovedaťOdstrániť