sobota, 7. novembra 2015

Tlačenica na šmejdy

Keď pred rokmi švédska handráreň H&M zaplatila značke Lanvin tučnú sumu, aby na zopár desiatok svojich bangladéšskych hábov mohla našiť luxusnú vysačku, strhla sa priam hystéria. Zúfalé Slovenky a stajlisti (poskoci) rôznych celebrít hodiny stáli pred obchodom v rade, aby ukoristili katastrofálne, alebo lepšie povedané tak štandardne bangladéšsky odfláknuté, kusy umeliny, z ktorých kade-tade trčali nite, otrasné zipsy a iné pekelnosti.

Roky plynuly, H&M každý rok ohlásilo vždy ďalšiu novú, dobre zaplatenú "spoluprácu" s nejakou luxusnejšou značkou, ale mám taký dojem, že rok čo rok tieto kolaborácie strácali lesk, haló opadlo, záujem sa vytratil.


Tento rok sa H&M spojilo so značkou Balmain. Značka nepochybne luxusná a drahá, u nás však pramálo známa. Nenahovárajme si, toho Versáčeho a Gabanu pozná každá Marika z Trebišova, ale Balmain? U nás skoro neznámy pojem.

Nič však nie je ľahšie, ako predať Slovákovi pocit luxusu, pocit, že som niečo viac. Na to Slováci vždy sadnú ako muchy na lajno. Nuž, pred H&M to opäť vyzeralo ako v časoch onoho bájneho Lanvinu, hoci to teraz bol "iba nejaký Balmain".

Milé Slovenky... Sako narýchlo zošité otrockou rukou bangladéšskej/čínskej/vietnamskej alebo inej pracovníčky v plechovej továrni umiestnenej do chemicky zamoreného ázijského priemyselného údolia, bude stále len kus šmejdu. Môže mať aj sto vysačiek Balmain a cenu päťkrát nadsadenú, luxusný kúsok z neho nikdy nebude. A vy nebudete nikdy dobre oblečené, budete úplne bežné, tuctové ženy s predraženým kusom nekvalitného oblečenia.

V odkaze dokladám, pre mňa šokujúce, zábery z nákupného centra: tlačenica na šmejdy.

3 komentáre :

  1. Suhlasim, spravia z toho osial, zavolaju si zname tvare..modny priemysel je davno uz len velky biznis..a ovce cakaju, kupuju len aby mali fotku na instagram..

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Myslim, ze vacsina pozna Balmain v suvislosti s Kardashiankami, ktore tak Olivier Rousteing (neviem preco) obdivuje.... najkrajsie na tom je, ze na FB British Vogue postol clanok, kde sa teraz tieto kusky, ktore stali okolo 200 - 300 € predavaju za 7200 dolarov na ebay (ako kde to uz zijeme) :D .... a Brunovi sa trochu divim, ze tieto veci nakupuje, viem ze aj pri spolupraci s Wangom si nieco zaobstaral a nechapem. ....

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Snad jen malá poznámka, první kolaborace se známým designérem byla v roce 2004, konkrétně jim na to kývnul Karl Lagerfeld. Původní plán bohužel doznal během toho roku velkých změn a Karl se pak od celé akce distancoval. Šel do toho s tím, že kousky, které on pro H&M navrhne, budou dostupné všem..tak zněla prvotní vize..jenže chytrá manažerská hlavička v H&M rozhodla, že ta kolekce bude limitovaná a dostane se tak jen na pár vyvolených (rozuměj, těch, co si vystojí frontu a pak se o to pobijí)..a tak to trvá rok co rok až dodnes..smutné.

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovedaťOdstrániť