pondelok, 16. septembra 2013

Burda už pripravuje MARIE CLAIRE, staví na známe mená

Vydavateľstvo Burda Praha už finišuje prípravy na prvom čísle magazínu MARIE CLAIRE pod svojím vedením. Ako už iste viete, prebratie vydávania českej edície MARIE CLAIRE spoločnosťou Burda Praha od vydavateľstva Sanoma Praha prebehlo v júli tohto roka.Vydavateľstvo Burda nenechalo nič na náhodu a pri príprave stavilo na známe mená, ktoré sú zárukou kvality.


Šéfredaktorkou, možno pre niekoho prekvapivo, naďalej zostáva Lenka Fabiánová, ktorá viedla českú MARIE CLAIRE od začiatku a teraz sa tak po rokoch vracia späť do Burdy, kde už predtým šéfovala časopisu JOY.

Ani na mieste art directora nenastala zmena, naďalej ním bude David Sheppard.

Publicistiku, ktorá má byť po vzore zahraničných edícií ťažiskom časopisu, bude viesť Pavlína Wolfová, známa česká novinárka a moderátorka publicistických relácií v rozhlase aj v televízii s dlhoročnými skúsenosťami. Pracovala pre TV Nova, Český rozhlas či spoločenský časopis Reflex. Medzi ďalšie posily redakcie patria známe české novinárky Renata Kalenská a Magdalena Sodomková s dlhoročnými skúsenosťami s písaním serióznej žurnalistiky a fotograf Jan Šibík.

Bonbónikom je obsadenie pozície módneho riaditeľa. Tým nie je nikto iný než Slovák Jano Kimák, ktorý sa nedávno po 3 rokoch vrátil z New Yorku späť do Česka a ihneď sa bez problémov začal opäť presadzovať v tunajších časopisoch. Na tomto poste strieda Slovenku Soňu Jankuliakovú, z ktorej sa tak teraz stala štylistka na voľnej nohe. Jana Kimáka iste netreba módnym nadšencom dlho predstavovať; podľa mnohých najlepší štylista v Česku a na Slovensku predtým dlhé roky šéfoval móde v českej ELLE.

Prvou osobou, ktorá sa objaví na obálke MARIE CLAIRE pod vedením Burdy, bude modelka Simona Krainová.


Od MARIE CLAIRE vydavateľstvo Burda očakáva definitívne upevnenie svojej trhovej pozície na poly vydávania luxusnej tlače. Obsahovo sa bude MARIE CLAIRE pod vedením Burdy zameriavať na ženy vo veku okolo 35 rokov, aby tak vhodne doplnilo portfólio vydavateľstva (JOY - dievčatá a mladé ženy, InStyle+ELLE - ženy do 35 rokov, Marianne - ženy 40+). Burda sľubuje v novej MARIE CLAIRE viac publicistiky, lifestylu a hlavne viac lokálneho obsahu. Kvalitnou publicistikou by k titulu chcelo vydavateľstvo pritiahnuť aj mužského čitateľa a v konečnom dôsledku samozrejme zlepšiť predaj časopisu, ktorý sa doteraz pohyboval približne na úrovni 20-tisíc výtlačkov.

Novembrová MARIE CLAIRE so Simonou Krainovou sa na trhu objaví v priebehu októbra. Podľa mojich informácií už pod vydavateľstvom Sanoma žiadne číslo nevyjde, takže októbrové vydanie v trafikách nehľadajte. Pod vydavateľstvom Sanoma nakoniec vyjde aj posledné októbrové vydanie. Nefunkčná je už aj internetová stránka www.marieclaire.cz, ktorá odteraz odkazuje na medzinárodnú stránku Groupe Marie Claire, bude však pravdepodobne obnovená, len čo ju úplne prevezme Burda. MARIE CLAIRE už pred časom samotné vydavateľstvo Sanoma Praha vymazalo zo zoznamu titulov svojho portfólia na svojej oficiálnej internetovej stránke a prestalo tiež komunikovať prostredníctvom oficiálnej stránky na Facebooku, ktorá bude s najväčšou pravdepodobnosťou takisto neaktívna, až pokým titul kompletne neprevezme Burda Praha.

Nová MARIE CLAIRE sa bude opäť tlačiť na lesklom papieri (pred časom začala Sanoma časopis tlačiť na matnom papieri), bude mať viac strán, no napriek tomu sa zníži jej cena, čo je podľa mňa správny krok, pretože najmä slovenská cena 4,95€ je absolútne prehnaná. Po novom bude tiež časopis dostupný v dvoch veľkostiach - kabelkovej (ktorá bude logicky ešte lacnejšia) a klasickom veľkom formáte.

Vydavateľstvo Sanoma sa v súčasnosti plne pripravuje na spustenie českej edície svetoznámeho magazínu GLAMOUR, ak pôjde všetko podľa plánov, prvé číslo by malo vyjsť začiatkom roka 2014.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára