streda 5. júna 2013

Senzabox Hero - oplatil sa?

Riskol som to. Objednal som si pánsky Senzabox. Aj napriek tomu, že voči "krabičkám krásy" zastávam značne skeptický postoj a považujem ich len za veľmi šikovný spôsob, ako sa zbaviť skladových ležiakov a speňažiť štandardne zadarmo ponúkané vzorky a mini balenia. Jednoducho dokonale premyslený marketing. Keď som sa však dozvedel, že vzniká pilotný projekt "krabičky krásy" pre mužov, odhodil som predsudky a povedal som si, že nemám čo stratiť. Nakoniec prečo nie, možno ma obsah krabičky príjemne prekvapí a nájdem v ňom nejakú novú stálicu, bez ktorej už moja pleť jednoducho nikdy nebude môcť existovať. Dokonca som sa na krabičku začal aj tešiť!
Hm, dotešil som sa.
Hm, žiadnu novú stálicu som nenašiel.
Hm, ani ma to neprekvapilo.
Hm, tak si to rozoberme.

Balenie


Balenie je štandardná Senzabox krabica. Proti tomu by som nič nemal - je z kvalitného tvrdého kartónu, s decentným logom. Na "drobnosti" ako stvorená. Ale tá farba! Tá farba! Depresívna šedo-modrá mi takmer privodila druhú vlnu jarnej únavy. Márne premýšľam, čo viedlo tvorcov k použitiu práve tohto odtieňa. Nepôsobí to pekne, nie to ešte luxusne. Nabudúce poprosím moc nešpekulovať a staviť radšej na čiernu istotu. Krabica je vystlaná typickou "drevenou slamou", ktorá síce trochu práši, ale na to sme si už zvykli. Žiadny ďalší "hodvábny papier", žiadne lámanie voskovej pečate - predsa len, je to pánsky Senzabox a muži si na podobné záležitosti nepotrpia. Ja tiež nie. V krabici sa nachádzal štandardný "sprievodník", ktorý sa mi ale fotiť nechcelo, lebo však načo? Proste malá kartička rovnakej hnusnej farby ako krabica s krátkym príhovorom a popisom produktov. Nebudeme sa zdržiavať, poďme na obsah.

Obsah
Narváno, že? No, ale pre tých, čo neviete, tá krabička je pomerne malá. Dokopy 7 výrobkov, z toho 2 plné balenia, 3 mini balenia a 2 vzorky. Keby bolo na mne, vzorky by som ako samostatné výrobky vôbec nepromoval a nahádzal ich do krabice ako bonus aspoň 10. Poďme sa pozrieť na jednotlivé výrobky.



Yves Rocher Sensitive Homme - balzám po holení (plné balenie 100ml, cena vraj 289Kč)
Yves Rocher nie je zlá značka. Narozdiel od namysleného L'Occitane sa na nič nehraje a nesnaží sa okolo seba umelo vytvoriť dojem luxusu. Je cenovo dostupná a zloženie výrobkov dokáže príjemne prekvapiť. A tento balzám po holení práve príjemne prekvapil. Vyskúšal som ho a vyhovuje mi - nie je mastný, nelepí, neštípe a vstrebáva sa dostatočne rýchlo na to, aby ma neotravoval. Vonia príjemne, ale nijak originálne, proste "tak nejak pánsky" ako vonia takmer každý balzám po holení. Vôňa sa na koži príliš dlho nedrží, čo môže byť pre niekoho mínus, pre mňa ale naopak veľké plus, pretože sa takto aspoň nebije s parfumom. Balzám obsahuje výťažky z keru anta, ktoré majú mať upokojujúce účinky a o bio karité maslo, ktoré je známe regeneračnými účinkami. Realita teda zodpovedá popisu v letáku. A! Je bez parabénov! Ja nie som žiadny radikálny bio-eko aktivista, ale parabény sú jednoducho fuj a nechceme ich. Prvý výrobok teda vcelku obstál, budem ho používať.

Rexona Men Maximum Protection - antiperspirant (plné balenie 45ml, cena vraj 149,90Kč)
Vraj revolučná novinka a maximálna ochrana proti poteniu s patentovanou technológiou TRIsolid. Na základe ohlasov na dámsku verziu, ktorú všetci označujú za dokonalého "vysúšača" podpazušia, ktorý význam slova antiperspirant dohnal až do krajnosti, by som tomu aj veril. A to je u mňa práve problém, teda nie len to, ale táto stránka ma najviac desí. Osobne sa jednoducho štítim používať takto silný antiperspirant. Vlastne použitie akéhokoľvek antiperspirantu je pre telo absolútne neprirodzené a šokovať podpazušie, ktoré je plné lymfatických uzlín, takýmto "dryákom" jednoducho nechcem. Táto Rexona má však pre mňa ďalšie nedostatky - nie je tuhá, nie je transparentná a nevonia. Je krémová (= vytoč slížiky), je biela a smrdí ako sprej do záchodu. Proste totally creepy combination. Nenávidím "točiť slížiky", nenávidím biele antiperspiranty, ktoré zanechávajú fľaky na oblečení a nenávidím lacné spreje do záchoda. Čo s tým? Najskôr darujem, v mojom okolí je plno mužov, ktorým nič z toho, čo vadí mne, vadiť nebude.

Vichy Homme Anti-Irritation Shaving Foam - gél na holenie, mini balenie 50ml, plné balenie 200ml vraj stojí 249Kč
Vichy milujem. Proste Vichy je super a na túto značku mi nesiahajte. Či už máte pleť suchú, mastnú alebo starnúcu, investujte do výrobkov Vichy a dočkáte sa pomoci. Tento gél na holenie preto pre mňa nebol žiadnou novinkou, ale od blaženosti som veru neodpadol. Prečo? Pretože ja sa žiletkou často neholím. A keď už sa ňou holím, preferujem obyčajnú penu. Pretože sa rýchlejšie nanáša aj zmýva a celkovo mi viac vyhovuje ako gél, pri ktorom mám pocit, že sa musím jednoducho dlhšie "patlať", čo ma otravuje. Vichy sa síce na začiatku tiež tvári ako pena, ale pri rozotieraní sa začne strácať a "gélovatieť". Tým, ktorým nezáleží na tom, či použijú penu alebo gél, ale môžem Vichy jedine odporučiť. Príjemne vonia a s jeho použitím pleť nie je tak podráždená a toľko sa nečervená. Zámerne píšem "tak" a "toľko", pretože žiadna kozmetika na holenie tomu úplne nezabráni a ak to niektorá o sebe tvrdí, tak klame. Čo s týmto výrobkom? Síce pomaly, ale spotrebujem.

Dove Men+Care Fresh Awake - sprchový gél na telo a tvár, mini balenie 55ml, plné balenie 250ml stojí vraj 85Kč
Ehm, čo dodať? Sprchový gél Dove je jednoducho sprchový gél Dove. Neurazí, nenadchne. Niečo obyčajnejšie snáď ani neexistuje. Teda existuje - Fleur de Santé. Ale keby mi do boxu strčili niečo od Fleur de Santé, tak by som im celý ten box hodil o hlavu. Takže do budúcna: Fleur de Santé poteší Honzu z Krkonoš, ale mňa nie. Späť k Dove. Akože to fakt muselo byť minibalenie? Veď to je úplne lol, nemyslíte? Keby som v boxe našiel plné balenie, poviem si: fajn, prečo nie, zíde sa. Ale čo s minibalením? Darovať nemôžete a na poličku do "rodinnej" sprchy to ani nemá význam postaviť. Vôňa štandardná pánska, asi ako balzám Yves Rocher. Okrem použitia na telo sa dá vraj dokonca použiť aj na tvár. Tak díky, ale tvár si s tým určite neumyjem, nie som na hlavu. Čo s tým? Neviem; možno do batožiny na dovolenku?

Salcura Antiac Acne Clearing Sprej - čistiaci sprej proti nedokonalostiam pleti, mini balenie 15ml, plné balenie 100ml stojí vraj 455Kč
Pre mňa neznáma a neodskúšaná záležitosť. Na nejak zvlášť problematickú pleť netrpím, čo je ale výsledok starostlivosti... no, chcel som napísať že od detstva, ale to znie dosť hlúpo, takže jednoducho výsledok dlhoročnej starostlivosti. Na čistenie pleti už mám svoje odskúšané výrobky a na experimentovanie moc nemám chuť, ale v letáku stojí, že sprej je 100% prírodný, bez steroidov, parabénov, hormónov, cortizónov a antibiotík, takže to risknem. Lenže problémom je, že podľa návodu sa má sprej najskôr nastriekať na problematické miesto a vmasírovať, potom nastriekať na vatový tampón a vyčistiť postihnutú oblasť a nakoniec ešte raz nastriekať a vmasírovať. A teda s úbohými 15ml toho myslím moc nevyčarujem. V boxe bol od tejto značky ešte reklamný leták s hnusnými obrázkami propagujúci výrobky proti vážnym kožným problémom ako dermatitída, lupienka a iné ekzémy. Totálne mimo, druhýkrát do krabice nestrkať. Čo s výrobkom? Odskúšam, uvidím, ale 15ml na objektívne hodnotenie nestačí.

Goldwell For Men Refreshing Mint Shampoo & Texture Cream Paste - šampón a stylingová pasta na vlasy, vzorky, plné balenie 300ml vraj stojí 220Kč/100ml vraj stojí 199Kč
Goldwell je kvalitná profesionálna značka vlasových produktov, populárna je najmä v Británii. Na vlasy by som ju pokojne použil. Ale čo robiť so vzorkami? Nič, jedine ich niekam založiť. Nie je čo hodnotiť, pre mňa bezvýznamná súčasť boxu. Minibalenie aspoň jedného výrobku by ma potešilo nepomerne viac.


Záverečné hodnotenie
Samotný Senzabox Hero stojí 13,30€. To je dosť, balenie rozhodne nemá hodnotu väčšiu ako 10€. Za dobierku som si musel priplatiť ďalšie 2€ (asi sa dá ušetriť, ak platíte prevodom, ale ja nikdy nič dopredu neplatím) a ďalšie 3€ za dovoz kuriérom. Spolu ma teda celá táto paráda stála 18,30€ a to je jednoducho vzhľadom k obsahu príliš, príliš, príliš veľa. Neviem si predstaviť, žeby som si mal box objednávať každý mesiac, to si radšej kúpim jedno celé balenie lepšej kozmetiky. Česi poštovné ani žiadne iné poplatky neplatia - prečo by Slováci mali? V dnešnej dobe je už podľa mňa takýto postup spiatočnícky a ak chce Senzabox predávať krabice aj na Slovensko, tak by mali byť slovenskí zákazníci rovnocenní s tými českými. V tejto súvislosti by tiež bolo vhodné, ak by v letáku uvádzali cenu výrobkov aj v eurách.

Bolo by odo mňa nekorektné, ak by som tvrdil, že Senzabox Hero je úplný prepadák. Nie je. Lenže zázrak a nadšené ovácie sa takisto nekonajú. Jednoducho pre mňa smutný šedý priemer - rovnaký ako farba krabice. Prvé ohlasy sú však naopak pozitívne. Lenže o aké ohlasy sa jedná? Nuž, sú to vlastne ohlasy žien, ktoré Senzabox Hero objednali ako darček pre svojich partnerov. Nerád zovšeobecňujem, ale pochybujem, že majú ich partneri (a dosť možno aj samotné partnerky) zvlášť vysoké nároky na kozmetiku, ktorú používajú. Hlavne nech sa nepotia, majú niečo na holenie a na sprchovanie, k tomu možno nejaký ten základ na problémy s pleťou. V tom prípade sa nečudujem, že Senzabox Hero splnil ich očakávania. Ak sa chce Senzabox Hero (ak teda bude v budúcnosti ešte nejaké vydanie) stavať do tejto pozície nenáročného darčeka pre partnerov predplatiteliek dámskeho Senzaboxu, som sklamaný. Aj v zahraničí fungujú občasné pánske krabičky krásy, tie sa však charakterizujú úplne inak - ako náročnejšie potešenie pre mužov, ktorí sa o seba starajú a sami vyhľadávajú kozmetické novinky a neuspokoja sa len s masovými a ľahko dostupnými značkami. Takíto muži nečakajú na to, až im box podaruje partnerka, ale objednajú si ho sami pre svoje potešenie. A presne takýto positioning som očakával aj od českého Senzaboxu; žiaľ, nestalo sa. Ostáva dúfať, že ak vznikne ďalšie vydanie Senzaboxu Hero, tvorcovia sa ho budú snažiť aspoň trošku pozdvihnúť na prémiovejšiu úroveň a namiesto partneriek sa zamerajú priamo na samotných mužov.

2 komentáre :

  1. perfektne vystihnuté....tie krabičky sú strašne predražené, vynikajúco špekulantsky premyslené a každý im to žerie :/ minimálne tie podmienky by mali byť fifty fifty....ale tak to je u všetkého aj u magazínov...no hruza

    OdpovedaťOdstrániť
  2. odkial objednvavate tie krabicky??

    OdpovedaťOdstrániť