piatok 25. januára 2013

Časopisy STYLE a LoveStar končia

Český printový trh sa naďalej konsoliduje. Po tom, čo koncom minulého roka prebrala v Česku vydavateľstvo Hearst-Stratosfera (vydáva napríklad Cosmopolitan, Harper´s Bazaar, Esquire ši Spy) miestna pobočka vydavateľstva Bauer Media (v segmente luxusnejšej tlače doteraz nezastúpená, vydáva napríklad Žena a život, Bravo, Rytmus života a programové týždenníky), nové vedenie začalo pomaly čistiť svoje portfólio od nerentabilných titulov. Z pohľadu slovenského čitateľa nejde o veľkú stratu, pretože oba tituly u nás neboli príliš známe.

Prvé zmeny sa udiali ešte pred samotnou zmenou vlastníka, keď pôvodné vedenie Hearst-Stratosfera najskôr nepredĺžilo licenciu na vydávanie technologického mesačníka Stuff a tesne pred predajom ani na pánsky mesačník FHM. Do ďalších zmien sa už pustil nový vlastník - najskôr pred pár dňami oznámil zrušenie vydávania motoristického magazínu Autocar a teraz ženských mesačníkov LoveStar a STYLE. Podľa mojich informácií prišlo k zrušeniu časopisov náhle a ich redakcie sa o tom dozvedeli len pred pár dňami.

Časopis STYLE vychádzal od roku 2001 ako pokus o lokálny koncept módneho magazínu strednej triedy. Od začiatku však zápasil so svojimi početnými konkurentmi a nikdy sa nedočkal väčšieho uznania. Zrušenie mu podľa mojich informácií hrozilo už pred pár rokmi, vtedy sa však vydavateľstvo rozhodlo dať mu ešte šancu - znížilo predajnú cenu na 59,90Kč a svetové celebrity na obálke nahradili české. Napriek zvýšenému predaju sa mu však nepodarilo naviazať na seba dostatok inzercie, čo sa s najväčšou pravdepodobnosťou najviac podpísalo pod jeho zrušenie.


Časopis LoveStar sa objavil na trhu v roku 2005 ešte pod názvom LuckyStar. Nešlo o plnohodnotný časopis, ale o zbierku starších textov z ostatných módnych a lifestylových titulov vydavateľstva. Jeho výhodou bol malý formát a nízka cena 29,90Kč. Aj tento časopis sa však od začiatku musel vyrovnávať s tvrdou konkurenciou a počas svojej existencie nedokázal výraznejšie zasiahnuť do boja na preplnenom českom printovom trhu.


Podľa mojich informácií sa nejedná o posledné zmeny na českom trhu s tlačou. Viaceré vydavateľstvá sa snažia konsolidovať svoje portfólio a zbaviť sa nefungujúcich titulov (a naopak aj priniesť na trh nové). Uvidíme, ako sa ďalej situácia vyvinie.

1 komentár :