štvrtok 23. februára 2012

Voňavá jar 1

Odkedy je v Eurovey Marionnaud, ani nemám potrebu navštevovať ostatné nákupné centrá. Pobočka je pomerne veľká, výber vôní nadpriemerne široký, preto ak budete mať cestu okolo, zastavte sa, nájdete v nej aj vône, ktoré v ostatných bratislavských parfumériách zväčša vôbec nevedú. Pri poslednej návšteve som chcel toho pôvodne vyskúšať oveľa viac, ale všetky novinky zjavne ešte neboli v regáloch, a tak som bral, čo bolo. Pomaly sa "zjarieva", čo je pravý čas na to, aby výrobcovia chŕlili jednu svieženku za druhou. Dostoja recenzované vône tejto tradícii? Nuž, nie tak celkom.

Roberto Cavalli Signature
Cavalli nezvykne príliš často uvádzať nové vône, žeby to však znamenalo, že sa potom automaticky jedná o kvalitu, to sa tiež nedá povedať. Tentokrát sa však pravdepodobne jedná o začiatok "novej éry" Cavalliho vôní, nakoľko značka podpísala kontrakt s firmou Coty a rozšírila tak rady jej prestížneho portfólia, kam patrí napríklad aj Bottega Veneta. Pravdepodobne to tiež znamená, že uvádzanie nových vôní pod značkou Cavalli nadobudne oveľa častejšiu periodicitu. Signature hanbu nerobí - ani značke, ani nositeľke. Je to pomerne výrazná kvetinovo-orientálna vôňa balansujúca na tenkej hranici medzi znesiteľnosťou a bolehlavom. Hoci nie je rozhodne ničím príliš originálna a nevyliezajú z nej žiadne tóny pre fajnšmekrov, v záplave bezpohlavných svieženiek sa vyníma. Milovníčky pomarančového kvetu a sladkých cukrovo-karamelovo-tonkových tónov si prídu na svoje. Navzdory svojej výraznosti si myslím, že pri miernej aplikácii znesie každodenné používanie hoci aj do práce.


L'Eau de Chloé
A máme tu ďalšiu novú Chloé. Práve na tejto značke môžeme pozorovať, čo sa stane, keď sa dostanete pod krídla Coty - značka, ktorá pred svojou "Coty érou" uviedla posledné vône na trh na začiatku 90tych rokov (Collection z roku 2005 dostupnú len v butikoch nerátame), sa v roku 2009 za doprovodu masívnej reklamnej kampane znovuzrodila a odvtedy vypľúva jednu vôňu za druhou. Smutné je, že fakticky môžeme ale hovoriť len o pôvodnej Chloé a lanskej Love, to ostatné sú už len ich všakovaké zriedené alebo zahustené edície. Aj L´Eau je jednou z nich a ako už názov napovedá - tentokrát sa riedilo. A riedilo sa veľmi. Vlastne L´Eau nemá s pôvodnou Chloé spoločné zhola nič. Je to zelené (na začiatku), je to ružové (v srdci) a nakoniec je to chypre-medové (v základe). Tentokrát žiadne tóny pracieho prášku, ani zatuchnuté babkine skrine. Osobne sa mi však zdalo, že toho zeleného a sviežo ružového je tam príliš málo na to, aby vôňa zniesla skutočne teplé počasie. Na prechádzku začiatkom jari by však mohla byť celkom fajn.


Escada 20th Anniversary Reedition
Escada sa tento rok rozhodla, že 20. výročie neoslávi novou letnou limitkou, ale radšej znovu uvedie svoje 3 legendárne letné vône. Chápem, veď kto má každý rok vymýšľať novú multivitamínovú brečku a predávať ju ako niečo, čo tu ešte nebolo, no nie? Radšej sa zahrajeme na to, že tie naše multivitamíny sú tak super, že ich treba po rokoch znovu vyťahovať! Ach jaj, o čo lepšie by Escada urobila, keby siahla hlbšie do histórie a zreevidovala niektoré zo svojich úplne prvých letných vôní, ktoré stáli aspoň trochu za to - napríklad Lily Chic, Chiffon Sorbet alebo Loving Bouquet, ešte aj ten Tropical Punch, ktorý ako prvý nastolil éru tropických limonád, by vyzeral ako-tak seriózne. Ale toto? 3 limonády z Tesca, už ani neviem, ktorá bola aká, ale jedna bola mangová, druhá bola ananásová a tretia bola papájová, v princípe sú však všetky tri rovnaké. Výdrž nula nula nič, siláž tak 5 minútová a po vôňach nezostane ani stopy. Kam sa to hodí, to tiež neviem - seriózne sa s tým nemôže navoňať nikto, kto má viac ako 14 rokov, navzdory tomu, že to Escada predáva ako letné vône, sa s tým do letných horúčav môže navoňať len úplný idiot... Tak čo s nimi??? Skutočne neviem; možno len tak počas treskúcej zimy na pripomenutie trópov, nech sa vám trochu zdvihne nálada. Na také domáce rozjímanie si však môžete kúpiť aj nejakú drogériovku a nie míňať nehorázne peniaze za Escady...

3 komentáre :

  1. suhasim s tvojim opisom, a teda hlavne ten novy Cavalli ma po otestovani odhodil do uctivej vzdialenosti:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Páči sa mi aj reklama Signature aj Vôňa, ale ako náhle som ju naniesla na ruku a krk čiže na seba okamžite mi vadila... nestotožnila som sa sňou a začali mi pulzovať spánky :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tak podľa opisu a komentárov cavalli nebude určite nič pre mňa. chloé som voňala v novom elle a teda nič moc. a ak si odmyslím tieto teen-presladené vône od escady, tak na tom nie sú až tak zle. aspoň incredible me sa mi KEDYSI páčila (možno sa môj čuch vekom zmenil :))

    OdpovedaťOdstrániť