nedeľa 19. decembra 2010

Po ženách obviní GUCCI aj mužov

Moje srdce pred časom zaplesalo: GUCCI chystá na začiatok roka 2011 novú pánsku vôňu! Ako zarytého milovníka značky GUCCI ako takej, vône samozrejme nevynímajúc, som s napätím očakával viac informácií. Dočkal som sa ich. A hneď mi zmrzol úsmev... Hoci som niekde v kútiku duše vedel, že to takto dopadne, dúfal som, že GUCCI uvedie úplne nový koncept vône a nie pánsky náprotivok k tohtoročnej dámskej novinke Guilty. A tak tu máme Guilty Pour Homme. A mne postupne pri pohľade na vizualizáciu kampane a zloženie vône nielenže mrzne úsmev, ale pomaly sa dokonca mení na smutný úškľabok.

Dámska Guilty bola pre mňa prvým sklamaním v portfóliu značky GUCCI. Nemastná-neslaná pomarančová vodička osladená trochou kvetín a poprášená trochou korenia mi jednoducho vôbec nepasovala do radu k výrazným a osobitým vôňam ako Rush, Envy Me či Gucci by Gucci. A kampaň, pri ktorej sa mi na jazyk dralo to hnusné slovo "sexy" tomu takisto veľmi nepridala.

Aby ste rozumeli: ak sa niečo označuje za sexy alebo sa tak snaží pôsobiť (čo v dnešnej dobe prakticky kadečo a mám dojem, že sexy už chce byť skoro všetko - od aviváže až po autá), ihneď spozorniem. Stalo sa totiž takmer pravidlom, že slovo "sexy" zároveň so sebou prináša jednoducho dojem lacného šmejdu, akurát že ten šmejd je zabalený do luxusného obalu. Ale o tom snáď inokedy, teraz späť k vôni.

Nemôžem si pomôcť a určite nechcem popredu odsudzovať, ale ani zloženie pánskej Guilty nenasvedčuje tomu, žeby ma po jej vyskúšaní čakala explózia originality a nezabudnuteľný čuchový zážitok:
Hlava: levanduľa, amalfi citrón
Srdce: kvet afrického pomarančovníka
Základ: pačuli, vírdžínsky céder
Jednoducho nič neočakávané a nezvyčajné. A aj kampaň sa opäť tvári, že byť sexy je hlavné posolstvo tejto vône. Iste, každý deň človek nemá chuť na prudkú originalitu a väčšina ľudí pri vôňach neznesie originalitu prakticky nikdy, ale od nekonfliktných a generických vôní tu máme iné značky a nie GUCCIho...

Každopádne Guilty Pour Homme budem netrpezlivo očakávať na pultoch našich parfumérií. Možno ma nakoniec prekvapí...

1 komentár :

  1. Naozaj? Nova vona? To som ani nevedela. Uz nemam taky prehlad. Tak som teda zvedava, co z toho vyleze.

    OdpovedaťOdstrániť